طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، طالبان با مسئول دانستن آمریکا درباره عدم آزادی زندانیان این گروه گفت که واشنگتن باید بر تعهداتش پایبند باشد و از ایجاد موانع در فرایند صلح توسط دیگران نیز جلوگیری کند.

طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ بازسازی ساختمان ، پس از اعلام موضع دولت افغانستان مبنی بر عدم آزادی 600 زندانی طالبان به دلیل مسائل امنیتی و حقوقی، طالبان تاکید کرد که این اقدام مذاکرات بین الافغانی را نیز با تاخیر روبرو می سازد.

گروه طالبان با انتشار بیانیه ای در وبسایت رسمی این گروه مدعی شد که دولت افغانستان دشمن صلح است و آمریکا باید به تعهداتش عمل کند و به دیگران نیز اجازه ندهد که در راستای عملی شدن توافقنامه قطر ایجاد مانع کنند.

طالبان با مسئول دانستن آمریکا در عدم آزادی زندانیان این گروه گفت: بهانه جویی که کابل در برابر آزادی زندانیان می کند، آمریکا نیز نمی تواند از مسئولیت آن شانه خالی کند زیرا رژیم کابل توسط آمریکا بوجود آمده، تربیت و تغذیه شده و هم اکنون نیز به کمک های نظامی، سیاسی و اقتصادی آمریکا اتکا دارد.

بیانیه می افزاید که اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و دیگر مقامات دولتی برقراری صلح را به نفع خود نمی دانند زیرا در صورت پایان اِشغال دولت جدیدی تشکیل خواهد شد.

طالبان همچنین شرح داد که آمریکا براساس توافقنامه امضا شده با این گروه باید هر چه زودتر تمام 5 هزار زندانی را آزاد کند تا گفت وگوهای بین الافغانی آغاز شود و افغان ها پیروز به تشکیل یک دولت اسلامی شوند.

دولت افغانستان اخیراًَ بیان نمود که از مجموع 5 هزار نفر از زندانیان طالبان 597 نفر از آن ها را آزاد نخواهد کرد زیرا این اعضای به دلیل جرایم جنایی و اخلاقی زندانی شده اند و براساس قانون امکان آزادی آن ها وجود ندارد.

یک منبع دولتی نیز درباره جزئیات چرایی عدم آزادی این زندانیان گفت: 250 نفر از این زندانیان در فهرست سیاه آمریکا هستند، 155 نفر دیگر جنگجویان پاکستانی می باشند که در درگیری رو در رو با نیروهای افغان دستگیر شدند و بقیه نیز در فهرست سیاه امنیت ملی افغانستان قرار دارند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا مسئول عدم آزادی زندانیان ما است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید