غدیر در 18 ذی الحجه خلاصه نشود

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، خبرنگاران/قزوین دبیر بنیاد بین المللی غدیر در استان قزوین گفت: اگر غدیر را فقط در 18 ذی الحجه ببینیم جفا به غدیر است چون غدیر یک فرآیند است. آینده دنیا با برنامه ای که پیامبر در برکه غدیر طراحی کردند ترسیم می گردد بدون شک غدیر تنها فرهنگی است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد.

غدیر در 18 ذی الحجه خلاصه نشود

محسن حق شناس در نشست خبری با اصحاب رسانه که امروز شنبه 19 تیر در محل ستاد غدیر استان قزوین برگزار گردید، اظهار کرد: چهار واقعه بزرگ بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور در عالم وجود دارد و اهمیت واقعه غدیر به قدری زیاد است که تمام آمال و آرزوهای انبیا در بعثت آنان با واقعه غدیر به منصه ظهور رسید.

وی با بیان اینکه غدیر حلقه اتصال نبوت با ولایت و امامت است، اضافه نمود: آینده دنیا با برنامه ای که پیغامبر در برکه غدیر طراحی کردند ترسیم می گردد بدون شک غدیر تنها فرهنگی است که ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین توضیح داد: غدیر مقایسه حکومت الهی با سایر حکومت ها از هر منظری است اگر به واقعه غدیر نگاه کنیم نقطه اتصال همه مکاتب بشری بوده و ویژه تشیع نیست بلکه مختص عالم خلقت است. غدیر به معنای اعلان شکست کفر و نفاق است؛ به اسم عضوی از جامعه ای اسلامی و دنیوی باید بیشتر از گذشته غدیر را پاس بداریم و منتشر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در خطبه غدیر بالاترین تبلیغ ولایت حضرت امیرالمؤمنین است و رسانه می داند که چه تکلیفی بر عهده تک تک ماست غدیر را باید از لسان اهل بیت (ع) تعریف کنیم چون این گونه زیباتر خواهد بود.

فرهنگ غدیر ظرفیت پاسخگویی به همه نیازهای بشری را دارد

حق شناس با اشاره به اینکه خطبه غدیر امام رضا (ع) و حضرت علی (ع) در مورد غدیر مغفول مانده است، اشاره نمود: پیغامبر تنها یک بار به حج واجب مشرف شدند که آن هم به حجه الوداع معروف است، اصل خطبه غدیر به وسیله پیغامبر قرائت شد و یک خطبه غدیر از زبان حضرت علی (ع) و یک خط هم از امام رضا (ع) وجود دارد. اگر غدیر را فقط در 18 ذی الحجه ببینیم جفا به غدیر است چون غدیر یک فرآیند است.

وی افزود: علی (ع) فرمودند غدیر روز کامل شدن دین، روز آشکار ساختن پیمان ها از نفاق، بیان حقایق و روز رانده شدن شیطان است که انبیا وعده دادند؛ همه پیغامبران الهی وصی خود را در روز غدیر انتخاب می کردند.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین ادامه داد: امام رضا (ع) هم فرمودند غدیر روز رفع کردن اندوه، روز فرونهادن بار گناهان، روز هدیه دادن و بخشش، روز گستراندن علم، روز خبر خوش، روز استجابت دعا، روز پوشیدن لباس های نو و درآوردن لباس های سیاه، روز بیرون کردن اندوه ها و روز مسابقه است. غدیر روز رقابت با همدیگر برای تبلیغ ولایت است و این تبلیغ، رسانه، خانه، مدرسه و شهر نمی شناسد.

وی اظهار کرد: تبلیغ غدیر یک تکلیف است که اهل بیت (ع) برای ما گذاشتند سعی ما این است در بنیاد غدیر به هیچ اسم جریانات قائم به ما نشوند تمام کوشش ما این بوده است که مانند نخ تسبیح باشیم و دیده نشویم تنها مهره ها را به هم وصل نموده و هماهنگ نماینده باشیم.

حق شناس گفت: به هیچ اسم در برنامه ها، تبلیغ بنیاد غدیر صورت نمی گیرد بلکه غدیر را تبلیغ می کنیم کوشش داریم غدیر جریان مردمی و معرفتی باشد چون این جریان می تواند نشاط، شور و عمق پیدا کند.

گمنامی غدیر تبعات بدی برای ما خواهد داشت

وی با تأکید بر اینکه گمنامی غدیر تبعات بدی برای ما خواهد داشت، گفت: بنیاد غدیر در تمامی پیغام رسان ها صفحه رسمی دارد و به اسم برجسته ترین استان در حوزه فراوری محتوا و فضای مجازی فعالیت داریم، تربیت مربی غدیر مسابقه ملی خطبه غدیر ازجمله برنامه های دهه امامت و ولایت است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین یادآور شد: در تمام طول سال در بنیاد غدیر کوشش کردیم تا غدیر را به مردم معرفی کنیم و هیچ هفته ای بدون برنامه نبودیم و برنامه هایی مانند در محضر نهج البلاغه، توضیح نهج البلاغه و کلاس های متعدد حضوری و مجازی برگزار گردیده است، از غدیر سال گذشته تا سال جاری 93 جلسه آموزشی برگزار نموده ایم.

وی اشاره نمود: در مورد تبیین محتوا باید بگویم که باید روی محتوای غدیر کار ویژه صورت گیرد فقدان محتوا باعث خواهد شد غدیر را فراموش کنیم برای محتواسازی فعالیت نموده و کوشش داریم از اصالت واقعه غدیر و حکومت الهی و ولایت به برترین شکل دفاع کنیم.

حق شناس با بیان اینکه تأمین بخشی از هزینه جشن ها به وسیله بنیاد صورت می گیرد، توضیح داد: تأمین اقلام فرهنگی در همه نقاط استان انجام می گردد و در تمامی شهرستان ها حضور داریم و حتی در بعضی روستاها نماینده بنیاد غدیر حضر دارد و در واقع برای ما اصل، تبلیغ غدیر است.

وی گفت: تمام کوشش ما این است که یاری ها باعث ترویج و تبلیغ فرهنگ علوی گردد در بخش شهرستان ها تقویت صندوق تسهیلات غدیر را شاهد بودیم و شهرستان آبیک در این بخش به صورت جدی ورود پیدا نموده است.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین توضیح داد: شهرستان های البرز و آبیک برنامه های غدیریه خوبی داشته اند و از قربان تا غدیر در شهر الوند برنامه اجرا خواهیم کرد و جشن ها چند هزار نفره خواهد بود. البته پیاده روی شادی هم در سه شهرستان به صورت باشکوه برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه سبک زندگی غدیر سبک زندگی ولایتی است، اضافه نمود: لباس مشکی و غذای نذری نشانه ماه محرم است و فرهنگ هایی هم در این ماه وجود دارد اما در غدیر برای فضاسازی کار خاصی انجام نداده ایم سال جاری در حوزه خوراک، پوشاک و مباحث معرفتی وارد کار شده ایم، برای مثال توزیع شربت نبات را برای اولین بار انجام خواهیم داد.

آزادسازی زندانیان به مناسبت عید غدیر

حق شناس خاطرنشان کرد: اطعام غدیر مورد تأکید است به همین منظور توزیع بیش از 300 هزار پرس اطعام علوی در روز غدیر در دستور کار قرار گرفته است. در دهه امامت و ولایت 13 زندانی جرائم غیرعمد با یاری مردم و ستاد غدیر قزوین از زندان رهایی پیدا خواهند کرد و روز دوشنبه سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و زهرا (س) مراسم ازدواج آسان برای 11 زوج برگزار خواهد شد. اولین جشنواره خطابه غدیر ویژه دانشجویان طلاب و اساتید برگزار خواهد شد.

وی اظهار کرد: در حوزه فضاسازی شهری، سازمان زیباسازی شهرداری سال گذشته به صورت جدی پای کار آمده و سال جاری هم انتظار می رود نمادهای ولایت را در دهه ولایت و امامت ببینیم. از کسانی که مراسم غدیر را برگزار می نمایند خواهش داریم شأن مراسم غدیر و ولایت را پاس بدارند.

حق شناس اظهار کرد: سال گذشته 2000 پرچم به منازل اهدا کردیم و سال جاری امیدواریم این تعداد اضافه نموده گردد و مردم در ایام شاد پرچم سبز و در عزای اهل بیت پرچم مشکی بر سر در خانه خود نصب نمایند.

وی گفت: در بازسازی واقعه غدیر با همکاری کانون پرورش فکری و در مورد تئاتر هم با مهدکودک های استان همکاری داریم چون اگر در سنین خردسالی فرهنگ غدیر در جان بچه ها بنشیند از فتنه های آینده در امان نمانده و بیمه خواهند شد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین عنوان کرد: سال گذشته 600 کلیپ از نونهالان استان دریافت شد که هر یک داستان غدیر را تعریف نموده و یا شعر سروده بودند این مطالب باعث می گردد کودک و نوجوان در سنین کودکی با مفهوم غدیر آشنا گردد.

وی گفت: تمام برنامه ها طبق دستورالعمل ستاد کرونا برگزار خواهد شد تا این لحظه دستوری از ستاد کرونا مبنی بر ممنوعیت برگزاری جشن های غدیر اعلام نشده است و امیدواریم 17 و 18 ذی الحجه مراسم غدیر را در فضای باز برگزار کنیم البته تمامی مراسم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

حق شناس گفت: چهارپایه خوانی از دیگر مراسم های دهه ولایت و امامت خواهد بود که به وسیله تبلیغات اسلامی در نقاط مختلف شهر اجرایی خواهد شد؛ گذر غدیر را برای سال جاری احیا خواهیم کرد بر همین اساس در خیابان شهدا گذر غدیر برپاشده و غرفه ها از مسجد جامع تا عالی قاپو تشکیل شده و فضاسازی صورت خواهد گرفت.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان قزوین با تأکید بر اینکه به صورت رسمی از قربان تا غدیر به اسم دهه امامت و ولایت نام گذاری شده است، یادآور شد: مباهله آخرین مناسبت ماه ذی الحجه است فضیلت مباهله فراموش شده این در حالی است که اهل بیت (ع) به آن تأکید ویژه ای داشته اند بنابراین انتظار می رود هیئت امنای مساجد مباهله را در دستور کار خود قرار دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "غدیر در 18 ذی الحجه خلاصه نشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غدیر در 18 ذی الحجه خلاصه نشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید