فراخوان شرکت در چالش نوآوری منتشر شد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، علاقه مندان شرکت در فراخوان چالش نوآوری با موضوع ساخت غشای نانوساختار تبادل کاتیون، تا 21 خرداد ماه فرصت دارند طرح مفهومی خود را به صورت آنلاین ثبت نمایند.

فراخوان شرکت در چالش نوآوری منتشر شد

به گزارش گروه فناوری وبلاگ بازسازی ساختمان، یکی از مهم ترین قطعات در پیل های سوختی، پیل های الکترولیز و ژنراتور های هیدروژن، غشای تبادل یونی است. امروزه رایج ترین استفاده صنعتی این نوع غشا، در پیل های الکترولیز آب نمک برای فراوری گاز کلر است. غشای تبادل یونی در این فرآیند نقش محوری دارد و خاصیت تراوایی آن برای یون سدیم، امکان جداسازی گاز کلر را فراهم می سازد. در حال حاضر با وجود مصرف بالای این غشا در داخل کشور در صنعت پتروشیمی و واحد کلر آلکالی، تامین آن به وسیله واردات انجام می پذیرد. از این رو فراوری این محصول در داخل کشور جهت جلوگیری از خروج ارز و برطرف مسائل واردات به دلیل موانع تحریمی، بسیار حائز اهمیت است.

هدف اصلی اینوتن از برگزاری این چالش، شناسایی و ارزیابی طرح های نوآورانه و همچنین ساخت نمونه محصول غشای تبادل یون های مثبت (کاتیون ها)، مبتنی بر استاندارد های فنی و الزامات فراوری مالی برای فراوری این غشای پلیمری در داخل کشور است.

از تمامی علاقمندان اعم از شرکت های فناور، دانشجویان، پژوهشگران و… دعوت می گردد که برای برطرف مساله مطرح شده در این فراخوان شرکت نمایند.

این چالش با حمایت شبکه تبادل فناوری برگزار خواهد شد و بدیهی است به برگزیدگان این چالش جوایز ویژه ای اهدا خواهد شد. جوایز شامل: تیم های برگزیده در مرحله اول؛ (5/7 میلیون تومان گرنت نقدی فراوری محصول + 5/7 میلیون تومان گرنت آزمایشگاهی) تیم های برگزیده در مرحله دوم؛ (برگزیده اول: جایزه نقدی 13 میلیون تومانی)، (برگزیده دوم: جایزه نقدی 10 میلیون تومانی)

این تیم ها نیز می توانند در سرانجام از حمایت های شبکه تبادل فناوری جهت تجارسازی طرح نیز بهره مند شوند. علاقه مندان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به آدرس www,innoten.ir مراجعه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فراخوان شرکت در چالش نوآوری منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراخوان شرکت در چالش نوآوری منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید