فروش گوشی های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل های OLED بیشتر است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، این طور که به نظر می رسد، گوشی های سامسونگ با نمایشگر LCD توانستند مدل های گران قیمت تر با نمایشگر OLED را در فروش از سر راه بردارند.

فروش گوشی های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل های OLED بیشتر است

اگرچه سامسونگ خیلی دوست دارد فروش گوشی های بالارده اش بسیار بالاتر از چیزی باشد که این روزها شاهد هستیم اما شرکت کره ای به لطف گوشی های میان رده و مالی خوبی که فراوری و عرضه می نماید توانسته همچنان به عنوان بهترین فراورینماینده گوشی هوشمند در دنیا شناخته گردد. تعداد محصولات شرکت در قسمت میان رده و مالی هم آنقدر زیاد است که کاربران حتی نمی توانند همه مدل ها را چک نمایند.

از جمله پیروز ترین سری از گوشی های سامسونگ می توان به سری گلکسی A اشاره نمود که شامل محصولاتی مالی، میان رده و میان رده پریمیوم می شوند. میان رده های پریمیوم نظیر گلکسی A5X و A7X از لحاظ نرم افزاری و امنیتی مانند پرچم دارها پشتیبانی می شوند. یعنی دقیقا مشمول همان سیاستی هستند که شرکت در رابطه با پرچم داران همان زمان در پیش می گیرد. بنابراین ارزش خرید بالا و قیمت نسبتا زیادی هم در مقایسه با سایر میان رده ها دارند.

البته گوشی های مالی هم از این لحاظ شرایط خوبی دارند. علت اصلی فروش بالای این بخش هم دقیقا همین است. بنابراین انتظار داشتیم پرچم داران و یا به طور کلی گوشی های گران قیمت سامسونگ از لحاظ فروش قابل مقایسه با مدل های مقرون به صرفه قیمت تر نباشند. طبق اطلاعات منتشر شده به وسیله مؤسسه تحقیقاتی و آماری Omdia و به گزارش وب سایت کره ای The Elec، گوشی های مقرون به صرفه قیمت تر سامسونگ که نمایشگر LCD دارند توانستند بالاخره از گوشی های گران قیمت تر این شرکت با نمایشگر OLED فروش بیشتری داشته باشند.

در سالی که گذشت، سامسونگ پیروز شد 135.1 میلیون گوشی با نمایشگر OLED و 135.8 میلیون گوشی با نمایشگر LCD به فروش برساند که این آمار بسیار نزدیک به هم است. شاید با خود بگویید این آمار طبیعی بود چرا که گوشی هایی با نمایشگر LCD مقرون به صرفه تر و بنابراین پرفروش تر هستند اما جالب است بدانید در سال 2020، فروش گوشی های سامسونگ با نمایشگر OLED حدود 15٪ بیشتر و فروش گوشی هایی با نمایشگر LCD حدود 41 درصد کمتر از الان بود که اعداد واقعا بالایی به حساب می آیند. به طور کلی هم فروش گوشی های مالی سامسونگ در سال 2021 به نسبت سال گذشته، رشد چشمگیر 68.7 درصدی را به خود دید.

رشد فروش گوشی های مجهز به نمایشگر OLED سامسونگ در امسال کمتر خواهد بود

همان طور که گفته شد، علت اصلی فروش بالای گوشی های مجهز به نمایشگر LCD این است که سامسونگ تصمیم گرفته فراوری آن ها را برای کاهش قیمت دنیای محصولاتش افزایش دهد. از طرفی قیمت قطعات هم بسیار زیاد است و برای اینکه تعادلی در این زمینه به وجود بیاید و سامسونگ هم بتواند سود کند، به سمت نمایشگرهای LCD رفت. از طرفی قیمت فروش میانه گوشی های سامسونگ با نمایشگر OLED در مقایسه با سال 2020 بیشتر بوده است. بنابراین همه چیز دست به دست هم داده تا آمار دو سال قبل دوباره تکرار نگردد.

این طور که به نظر می رسد، سامسونگ می خواهد به همین سیاست خود ادامه دهد تا بتواند همچنان قطعات مقرون به صرفه قیمت تری در گوشی هایش به کار بگیرد و از طرفی آن ها را با قیمتی که مد نظر دارد به فروش برساند. بخشی از این ماجرا هم تقصیر سامسونگ نیست چرا که این روزها شرکت ها در بحران بزرگی به سر می برند. تأمین نمایندگان نمی توانند مثل قبل احتیاج شرکت ها را برآورده نمایند و با کمبود قطعات، قیمت آن ها هم افزایش پیدا کرد. بنابراین شرکت ها برای اینکه بتوانند هم کاربران را راضی نگه دارند و هم خودشان سود نمایند، مجبور هستند از این ترفندها استفاده نمایند.

طبق پیش بینی های مؤسسه تحقیقاتی Counterpoint Research، مقدار رشد فروش گوشی های مجهز به نمایشگر OLED سامسونگ امسال کمتر از سال گذشته خواهد بود. پیش تر این مؤسسه پیش بینی نموده بود که در سال 2021، فروش گوشی هایی با نمایشگر OLED حدود 10٪ رشد خواهد داشت اما این طور که به نظر می رسد، امسال این مقدار فقط به 2٪ می رسد. هرچند شرکت ها راه کسب عایدی را خوب می دانند. احتمالا می دانید که سامسونگ میخواهد شارژر را از گوشی های میان رده و مالی خود هم حذف کند. با این کار خوشبختانه هم از محیط زیست محافظت می گردد و هم سامسونگ می تواند با فروش بیشتر شارژر و هندزفری، به هدفی که دارد دست پیدا کند.

منبع: SamMobile

منبع: دیجیکالا مگ

به "فروش گوشی های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل های OLED بیشتر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروش گوشی های سامسونگ با نمایشگر LCD از مدل های OLED بیشتر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید