فوجیکو فوجیو آ، آفریننده مانگای بچه ها در ژاپن درگذشت

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، موتو آبیکو، با امضای هنری فوجیکو فوجیو آ، نویسنده ژاپنی که به خاطر خلق مجموعه نینجای هاتوری-کن و کیو-تارو، دو قهرمان محبوب مانگای بچه ها معروفیت یافته بود، در سن 88 سالگی درگذشت.

فوجیکو فوجیو آ، آفریننده مانگای بچه ها در ژاپن درگذشت

به گزارش یورونیوز به نقل از تلویزیون تی بی اس و خبرگزاری کیودو، جسد این هنرمند که نام اصلی اش موتو آبیکو بود، روز پنجشنبه 7 آوریل (18 فروردین) در خانه اش پیدا شد و پلیس مرگ او را تأیید کرد.

او که پسر بزرگ روحانی یک معبد بودایی در بخش تویاما در مرکز ژاپن بود، در سال 1934 به دنیا آمد و در ده سالگی پدرش را از دست داد. موتو آبیکو در سال 2020 به روزنامه آساهی گفت: مرگ پدرم اتفاقی بود که زندگی ام تغییر داد. اگر او نمی مرد، فکر می کنم راهب می شدم.

او سپس با هیروشی فوجیموتو دوست شد و این دو هنرمند جوان با نام مستعار فوجیکو فوجیو شروع به همکاری کردند. آن ها که در آپارتمانی در توکیو با هم کار می کردند، همچنین با چندین مانگاکای معروف از جمله اوسامو تزوکا که پدر مانگای مدرن به شمار میرود، همکاری داشتند.

یکی از اولین کار های دوتایی فوجیکو فوجیو، کارتون کیو-تارو بود که در آن یک روح کوچک با خانواده ای از انسان ها زندگی می کند. این سریال در ژاپن و خارج از کشور با موفقیت روبرو شد. آن ها همچنین مانگای دورایمون با شخصیت گربه را به وجود آوردند که آن هم به معروفیت دنیای رسید.

موتو آبیکو همچنین به تنهایی چندین مجموعه مانگا از جمله نینجای هاتوری-کن و چند کار دیگر را برای مخاطبان بزرگسال ایجاد کرد.

زوج هنری موتو آبیکو و هیروشی فوجیموتو در نهایت در سال 1987 از هم جدا شدند، اما تصمیم گرفتند که هر دو برای آثار خود یک امضا داشته باشند. به این ترتیب نام موتو آبیکو به فوجیکو فوجیو آ و هیروشی فوجیموتو به فوجیکو فوجیو بی تبدیل شد.

فوجیکو فوجیو بی در سال 1996 درگذشت.

منبع: فرارو

به "فوجیکو فوجیو آ، آفریننده مانگای بچه ها در ژاپن درگذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فوجیکو فوجیو آ، آفریننده مانگای بچه ها در ژاپن درگذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید