موزه خصوصی هنر فلز هفت خان شهرستان تفرش گشایش یافت

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، ایسنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، موزه خصوصی هنر فلز هفت خان شهرستان تفرش گشایش یافت.

موزه خصوصی هنر فلز هفت خان شهرستان تفرش گشایش یافت

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در این آیین گفت: در این موزه بیش از 2 هزار قطعه در 30 ویترین ایستاده و دیواری اشیا فلزی فولادی ساخت دست هنرمندان فولاد، مس و برنج سراسر کشور نگهداری و به نمایش گذاشته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اضافه نمود: بنای این موزه در محل حمام تاریخی قائمیه شهرستان تفرش واقع است که حدود 300 متر مربع زیربنا در 450 متر وسعت واقع شده است و به وسیله خاندان میرشکرایی وقف و با هزینه شخصی به بهره برداری رسیده است.

او اظهار کرد: اعتبار هزینه شده برای راه اندازی این موزه به وسیله بخش خصوصی به اندازه یک میلیارد و 500 میلیون ریال تامین شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: اشیای خریداری شده در موزه به ارزش 30 میلیارد ریال با هزینه شخصی تهیه شده است.

مرزبان اضافه نمود: تجهیز این موزه با همکاری این اداره کل و خرید 30 ویترین اجرا شده است.

وی گفت: بنای حمام تاریخی قائمیه مربوط به دوره قاجار است و در سال 1390 در لیست آثار ملی به ثبت رسیده و مجوز موزه خصوصی از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اخذ شده است.

منبع: همگردی

به "موزه خصوصی هنر فلز هفت خان شهرستان تفرش گشایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه خصوصی هنر فلز هفت خان شهرستان تفرش گشایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید