واکنش های جهانی به بازداشت ناوالنی

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، به دنبال بازداشت آلکسی ناوالنی، منتقد برجسته کرملین توسط پلیس روسیه، بسیاری از کشورهای اروپایی خواهان آزادی وی شدند.

واکنش های جهانی به بازداشت ناوالنی

به نقل از خبرگزاری رویترز، لیتوانی که یکی از اعضای اتحادیه اروپا محسوب می گردد تاکید نمود، از این بلوک درخواست خواهد نمود تا فورا تحریم های جدیدی را علیه روسیه در واکنش به بازداشت آلکسی ناوالنی اعمال کند.

آلکسی ناوالنی، معترض روس که در کشورش مسموم شده و برای درمان به آلمان رفته بود، شامگاه یکشنبه در بدو ورود به یکی از فرودگاه های مسکو توسط پلیس بازداشت شد.

گابریلیوس لندسبرگیس، وزیر امور خارجه لیتوانی در بیانیه ای گفت: ما از روسیه می خواهیم فورا ناوالنی را آزاد کند و مسئولان سوء قصد به جانش را نیز محاکمه کند.

در ادامه این بیانیه آمده است: بازداشت ناوالنی نقض اصول حقوق بشری معین شده توسط شورای اروپاست.

وی پیش تر در توییتی نوشته بود: لتونی و استونی نیز در راستای اعمال اقدامات تنبیهی علیه روسیه کوشش خواهند کرد.

در همین حال، توماس پتریچک، وزیر امور خارجه جمهوری چک از شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا خواست تا برای مذاکره درباره بازداشت ناوالنی و احتمال اعمال تحریم هایی علیه روسیه در این رابطه جلسه ای تشکیل دهد.

به ناوالنی پیش از بازگشت در خصوص دستگیر و زندانی شدن هشدار داده شده بود، زیرا او در کشورش پرونده ای گگردده دارد که بر پایه آن در سال 2014 به حبس تعلیقی محکوم شده است. این معترض روسی بر مبنای محکومیت قبلی اش می بایست هر ماه دو بار خود را به مقامات قضایی معرفی می کرد و به او گفته شده بود که چون در مدت اقامتش در آلمان نتوانسته خود را معرفی کند، به همین دلیل در بازگشت بازداشت می گردد.

پتریچک در توییتی نوشت: بازداشت ناوالنی با انگیزه سیاسی اجرا شده است. او به خاطر دیدگاه هایش و نه به خاطر آنچه که قبلا به آن متهم شده بود، بازداشت شد. در نتیجه دولت روسیه با این کار پیمان های بین المللی حقوق بشر را نقض می نماید. من به دنبال رسیدگی به این موضوع در نشست آینده شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا هستم.

در همین حال، شارل میشل، رئیس شورای اروپا و همچنین چندین وزیر اروپایی از مقامات روسیه خواستند ناوالنی را آزاد نمایند.

این در حالی است که ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات مختلف درباره بازداشت ناوالنی به مقامات خارجی توصیه کرد تا به قوانین بین المللی احترام بگذارند و بر مسائل داخلی خود تمرکز نمایند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "واکنش های جهانی به بازداشت ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش های جهانی به بازداشت ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید