وزارت میراث فرهنگی نخستین دستگاه ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بوده است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، میراث آریا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، وزارت میراث فرهنگی نخستین دستگاه ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بوده است.

وزارت میراث فرهنگی نخستین دستگاه ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بوده است

نشست تخصصی معاونان سرمایه گذاری ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ها با حضور معاون گردشگری و مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی و معاونان سرمایه گذاری استان ها در سالن فجر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار گردید.

در ابتدا معاونان سرمایه گذاری استان های لرستان، قزوین، گلستان، همدان، مازندران، خراسان رضوی، ایلام، البرز، مرکزی، آذربایجان غربی، کردستان، خوزستان و اردبیل مسائل و پرسش های خود را در حوزه فناوری اطلاعات عنوان کردند و در ادامه مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی به پرسش های آنها پاسخ داد.

علیرضا طالبی، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی در این نشست گفت: بیان مسائل در حوزه فناوری اطلاعات به وسیله معاونان سرمایه گذاری در این نشست به ما یاری می نماید تا سامانه غنی تر گردد.

او اضافه نمود: من از سال 83 در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی متولی بحث اجرایی حوزه فناوری اطلاعات و زیرساخت ها هستم. بسیاری از موضوعاتی که امروز در حوزه فناوری اطلاعات مطرح شد، مورد آنالیز قرار میگیرد. همراهی و همکاری استان ها می تواند به رفع مسائل یاری کند.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی توضیح داد: فعالیت های دفتر فناوری اطلاعات وزارت میراث فرهنگی براساس ارکان بالادستی است که به ما ابلاغ می گردد، زیر نظر ریاست جمهوری و متولی اجرائیات هستیم. زمانی که آنها اعلام نمایند باید مجوزی صادر گردد، در اولویت ما قرار میگیرد. برای راه اندازی سامانه احتیاج به آماده کردن زیرساخت، پشتیبانی، سرمایه انسانی و آموزش داریم.

طالبی توضیح داد: 22 مجوز گردشگری در هیئت مقررات زدایی تصویب شده که 19 مجوز آن در سامانه وجود دارد. موضوعاتی در این زمینه است که تنها به فناوری اطلاعات بر نمیگردد، بلکه باید همکاران ما در استان ها یاری نمایند.

او گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سه درگاه صدور مجوز دارد. این وزارتخانه چهارمین رتبه را در زمینه الکترونیکی کردن ارائه خدمات دارد و از سال 89 این کار را انجام داده است.

مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی اضافه نمود: از گردشگری مردم انتظار دیگری دارند، باید زیرساخت آن بهینه باشد. آماده ایم تا مسائل را در حوزه فناوری اطلاعات و صدور مجوزها رفع کنیم.

طالبی در ادامه درباره درگاه ملی مجوزهای کشور و وزارت میراث فرهنگی نکات آموزشی را عنوان کرد.

بسیاری از مسائل در حوزه فناوری اطلاعات به علت عدم آگاهی کاربر است

علی اصغر شالبافیان، معاون گردشگری کشور در ادامه ضمن تشکر از مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی برای اقداماتی که در این حوزه انجام داده، گفت: یکی از ویژگی هایی که حوزه گردشگری دارد، تعداد زیاد ارباب رجوع و مخاطبان است. با کوشش منسجم می توانیم بسیاری از زیرساخت هایی که در زمینه فناوری اطلاعات آماده شده است، بهره برداری مناسب کنیم. بسیاری از مسائل پیش آمده در این زمینه به علت عدم آگاهی کاربر از سامانه است.

او ادامه داد: در حوزه سرمایه گذاری فهرستی از مسائل حوزه فناوری اطلاعات معاونان سرمایه گذاری و گردشگری جمع آوری گردد و طی یک ماه آینده در وبینار تخصصی با حضور آقای طالبی مطرح و آنالیز گردد.

معاون گردشگری کشور به مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت فضای مجازی وزارت میراث فرهنگی پیشنهاد داد تا برای آگاهی بیشتر کاربران و رفع مسائل آنها، نماهنگی آموزشی از سامانه های صدور مجوزها تهیه کند و در اختیار استان ها قرار دهد.

شالبافیان در ادامه درباره مسائل معاونان سرمایه گذاری استان ها در سامانه جانا نکاتی را عنوان کرد.

منبع: همگردی

به "وزارت میراث فرهنگی نخستین دستگاه ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت میراث فرهنگی نخستین دستگاه ارائه دهنده خدمات الکترونیکی بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید