پورمختار: اکثریت مجلس دهم حامی دولت بودند ، با تهدید دولت، نمایندگان عقب نشینی می کردند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: متاسفانه چون اکثریت مجلس دهم از فراکسیون امید و یاری نماینده آن ها فراکسیون مستقلین بود نتوانستد به خوبی عمل نمایند و فقط حامی دولت بودند و بیشتر مطالبات دولت را در اولویت قرار می دادند

پورمختار: اکثریت مجلس دهم حامی دولت بودند ، با تهدید دولت، نمایندگان عقب نشینی می کردند

محمدعلی پورمختار عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی وبلاگ بازسازی ساختمان، گفت: مجلس دهم در اواخر عمر خود باید اولویت هایی را در دستور کار قرار دهد تا مسائل کشور حل و برطرف گردد. کمیسیون ها و به خصوص کمیسیون مالی می بایست در این روز ها فعال شوند تا مسائل مالی که کشور اکنون با آن روبرو هست را بر طرف سازند.

نماینده کبودرآهنگ در پاسخ به این سوال که چرا مجلس دهم نتوانست قاطعیت خود را داشته باشد و ترمز مجلس چه بود؟ گفت: به طور کلی آفات مجالس علی الخصوص همین مجلس دهم نگاه سیاسی به موضوعات بود که در درون مجالس حکمرانی می کرد. وقتی که مسائل سیاسی بر تمام موضوعات سایه بیاندازد، آن وقت دیگر نمی گردد کار ها را به نحو احسن انجام داد.

وی بیان داشت: متاسفانه مجلس دهم، چون اکثریت از فراکسیون امید و یاری نماینده آن ها فراکسیون مستقلین بود نتوانستد به خوبی عمل نمایند و فقط حامی دولت بودند و بیشتر مطالبات دولت را در اولویت قرار می دادند.

این نماینده مجلس با اشاره به اولویت های مجلس دهم گفت: در اولویت بندی دستور جلسات مجلس تا حدودی هیئت رئیسه نقش داشت، ولی اصل موضوع وجود فراکسیون اکثریت در مجلس بود که در اولویت قراردادن طرح ها نقش آفرینی می کرد.

پورمختار توضیح داد: با شرایطی که در مجلس دهم حکم فرما بود ما شاهد کندی و دیر عمل کردن مجلس در سطح کشور بودیم و مجلس دهم آن طوری که باید نتوانست نقش خود را ایفا نماید.

وی با اشاره به مجلس یازدهم گفت: برای اینکه مجلس بتواند دوباره به راس امور برگردد باید نماینده ها مراقب رفتار های خود باشند یعنی رفتار یک نماینده می تواند صندلی مجلس را قوی یا ضعیف کند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی تاکید نمود: متاسفانه در مجلس دهم شاهد بعضی بد رفتاری ها از سوی نمایندگان بودیم که با همین رفتار ها صندلی مجلس را تنزل دادند و باعث شدند مجلس از صندلی اصلی خود عدول کند.

وی اضافه نمود: وقتی صحبت از رفتار ها می کنیم بدین صورت است که این نمایندگان همواره مسائل کشور را با دید دولت نگاه می کردند و همواره و در هر زمان یار و یاور دولت بودند که این اصل خوبی نیست. یا زمان هایی که دولت تهدیدی می کرد که نمی تواند قانونی را اجرا کند نمایندگان اکثریت قبول می کردند.

پورمختار بیان داشت: مجلس یازدهم باید نگاهش به واقعیت های موجود و مسائل کشور باشد و اگر بخواهد همانند مجلس دهم همراه دولت باشد باز درب به همان پاشنه خواهد چرخید.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پورمختار: اکثریت مجلس دهم حامی دولت بودند ، با تهدید دولت، نمایندگان عقب نشینی می کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورمختار: اکثریت مجلس دهم حامی دولت بودند ، با تهدید دولت، نمایندگان عقب نشینی می کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید