بایدن لایحه تقویتی را امضا کرد ، تخصیص52.7 میلیارد دلار برای مقابله با چینطرح 52 میلیارد دلاری کنگره برای مقابله با چین ، صنعت گران آمریکایی یارانه می گیرند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه لایحه 52.7 میلارد دلاری را به منظور تقویت رقابت آمریکا با چین در عرصه تحقیقات و تولید تراشه های نیمه هادی امضاء کرد.

بایدن لایحه تقویتی را امضا کرد ، تخصیص52.7 میلیارد دلار برای مقابله با چینطرح 52 میلیارد دلاری کنگره برای مقابله با چین ، صنعت گران آمریکایی یارانه می گیرند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان و به نقل از رویترز، در مراسم امضاء لایحه ای که سال ها در کنگره در یک فرآیند فراحزبی تنظیم شده، چهره های جمهوری خواه هم حضور داشتند. مدیران ارشد شرکت های فناوری مهم آمریکا از جمله مایکرون تکنولوژی، اینتل، لاکهید مارتین، اچ پی اینک و ای ام دی (AMD)، همراه با سایر مقامات چون فرماندارهای پنسیلوانیا و ایلی نویز و همینطور شهرداراندیترویت، کلیولند و سالت لیک سیتی و تعدادی دیگر از نمایندگان گرد آمده بودند.

کاخ سفید در بیانیه ای ضمن ادعای اثرگذاری لایحه در تشویق بیشتر سرمایه گذاری در صنعت ساخت تراشه ها اظهار کرد که شرکت کوالکام یک شرکت فناوری اطلاعات و مخابرات آمریکایی، روز دوشنبه موافقت کرده که به ارزش 4.2 میلیارد دلار دیگر از شرکت گلوبال فوندریز، مستقر در نیویورک، تراشه های نیمه هادی بخرد. همچنین کوالکام وعده داده که تا سال 2028 حجم خرید خود از این کارخانه ریخته گری نیمه رسانا را تا اندازه 7.4 میلیارد دلار افزایش دهد.

کاخ سفید از سرمایه گذاری 40 میلیارد دلاری شرکت مایکرون تکنولوژی در تولید تراشه های حافظه خبر داده که به واسطه آن سهم بازار آمریکا در این حوزه از 2% به 10% رشد خواهد کرد. سرمایه گذاری که گفته شده با کمک های مالی پیش بینی شده از لایحه مذکور تامین می شود.

گفتنی است که این لایحه جهت تامین 200 میلیارد دلار دیگر را در طول یک دهه پیش رو به منظور تقویت تحقیقات علمی و رقابت بهتر آمریکا با چین را تسهیل می کند. البته طرح های کمک مالی بعدی هم باید از جهت تنظیم و تصویب در کنگره گذرانده شوند.

این لایحه با وجود جذابیت مالی و اهمیت آن برای رقابت با چین در حوزه فناوری، منتقدانی را همراه داشته است. به عنوان نمونه مترقی ها در آمریکا می گویند این لایحه در اصل هدیه ای به شرکت های تراشه ای سودجو هست که قبلا موجب بسته شدن کارخانه ها در آمریکا شده بودند. ولی بایدن در مقابل میگوید این لایحه کمکی، قرار نیست چک سفیدی به این شرکت ها باشد.

چین هم علیه لایحه مذکور برای عدم تصویب آن لابی کرده بود. همچنین سفارت چین در واشنگتن گفت که کشورش قاطعانه مخالفت کرده و آن را یادآور ذهنیت جنگ سرد خواند.

بیشتر بخوانید:

  • طرح 52 میلیارد دلاری کنگره برای مقابله با چین | صنعت گران آمریکایی یارانه می گیرند

بایدن با یادآور ساختن اهمیت تراشه ها در برخی سیستم های تسلیحاتی کلیدی چون سیستم موشکی جاولین خاطر نشان کرد که مخالفت و لابی چین جای تعجبی ندارد. همچنین نمایندگان کنگره ضمن اذعان به این نکته که در شرایط معمولی حامی چنین طرح سخاوتمندانه مالی برای حمایت از شرکت های تراشه ای نمی شدند، اما با یادآور ساختن حمایت های مالی دولتی در چین و اتحادیه اروپا در این حوزه و همچنین با توجه به خطرات امنیت ملی و مسائل بزرگ ناشی از زنجیره تامین جهانی، تصویب و اجرای چنین طرحی را برای آمریکا ضروری دانستند.

منبع: همشهری آنلاین

به "بایدن لایحه تقویتی را امضا کرد ، تخصیص52.7 میلیارد دلار برای مقابله با چینطرح 52 میلیارد دلاری کنگره برای مقابله با چین ، صنعت گران آمریکایی یارانه می گیرند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن لایحه تقویتی را امضا کرد ، تخصیص52.7 میلیارد دلار برای مقابله با چینطرح 52 میلیارد دلاری کنگره برای مقابله با چین ، صنعت گران آمریکایی یارانه می گیرند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید