برای جهش فراوری و صادرات با کشورهای منطقه هم افزایی گردد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با بیان اینکه نشست مشترک اتاق های البرز و قزوین نخستین نشست برگزارشده میان اتاق های بازرگانی در سراسر کشور بوده است، گفت: در این جلسه که با حضور معاون استان و تشکل های اتاق ایران همراه بود، پیشنهاد شد که استان های هم جوار و واقع در یک منطقه، در سال 1400 جلسات شورای گفت وگوی مشترکی برگزار نمایند.

برای جهش فراوری و صادرات با کشورهای منطقه هم افزایی گردد

پرهام رضایی در هفتاد و هفتمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی اظهار کرد: با توجه به موقعیت استان البرز لزوم توجه به هم افزایی منطقه ای اهمیت بالایی دارد؛ ازاین رو برای معرفی ظرفیت های صنعتی البرز در حوزه صنایع غذائی، دارویی و کشاورزی به دنبال گسترش و بسط بیشتر روابط با خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه هستیم.

او با تأکید بر اقداماتی که در راستای گسترش روابط اتاق کرج با دیگر اتاق های بازرگانی واقع در یک منطقه باید انجام گردد، گفت: این مهم چندی قبل در اتاق کرج و در قالب برگزاری جلسه مشترک هیات نمایندگان البرز و قزوین برگزار گردید و با استقبال بسیار خوبی از سمت اتاق ایران روبرو شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرج با اشاره به دغدغه های مشترک استان های هم جوار واقع در یک منطقه بر اساس طرح منطقه بندی اتاق های سراسر کشور گفت: در قالب برگزاری جلسات مشترک با دیگر استان های واقع در یک منطقه می توانیم از بحران مالی که امروز درگیر آن هستیم عبور نموده و شرایط را مدیریت کنیم.

رضایی با بیان اینکه اتاق کرج در سال آینده جلسات کمیسیون های تخصصی را هم به صورت مشترک با اتاق قزوین برگزار خواهد نمود، اضافه نمود: مسائل طرح شده در این نشست ها در ادامه در جلسات مشترک گفت وگوی استان ها و بعدازآن در نشست های اتاق ایران طرح خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در بحث تجارت بین الملل با توجه به شیوع کرونا برقراری ارتباطات خارجی را در قالب برگزاری وبینارهای آنلاین پیش برده ایم، اعلام کرد: در این مورد برای معرفی ظرفیت های صنعتی البرز در حوزه صنایع غذائی، دارویی و کشاورزی به دنبال گسترش و بسط بیشتر روابط با خارج از کشور به ویژه کشورهای همسایه هستیم.

رئیس اتاق کرج با اشاره به رشد بالای صادراتی البرز در امسال که تا به امروز از عدد یک میلیارد دلار عبور نموده است، اضافه نمود: این مهم در سایه تعامل و کوشش مدیریت استانی حاصل شده و امید است که در تداوم آن به آمار بالاتر صادرات استان در سال 1400 برسیم.

او با تأکید بر اینکه افتتاح آزادراه غدیر در حوزه تعاملات بخش صنعت و ارتقای کار فعالان مالی استان هم تأثیرگذار بوده است، بیان کرد: از استاندار البرز بابت کوشش هایی که برای تحقق بهره برداری از این آزادراه مهم داشته است قدردانی می گردد و امید است که موجب برکات خیر برای فعالان بخش خصوصی باشد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "برای جهش فراوری و صادرات با کشورهای منطقه هم افزایی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای جهش فراوری و صادرات با کشورهای منطقه هم افزایی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید