بیش از 200 رشته قنات در سیستان و بلوچستان بازسازی و بازسازی شد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: بازسازی و بازسازی 200 رشته قنات با اعتبار حدود 60 میلیارد تومان سال جاری در این استان اجرا شده است.

بیش از 200 رشته قنات در سیستان و بلوچستان بازسازی و بازسازی شد

حسینعلی رمرودی اظهارداشت: با تداوم خشکسالی در سیستان و بلوچستان سال جاری بازسازی و بازسازی 400 رشته قنات با اعتبار 120میلیارد تومان به وسیله این سازمان در دستورکار نهاده شد که تا به امروز بازسازی و بازسازی نیمی از آن ها به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه با صرفه ترین، منطقی ترین و مطمئن ترین شیوه استحصال آب، قنات است و همین موضوع ضرورت تامین اعتبار برای طرح های بازسازی و بازسازی قنات را دوچندان می نماید، اضافه کرد: عملیات بازسازی و بهسازی قنوات اجرا شده در خاش شامل کول گذاری، ریزش برداری، سنگ بند سیمان، طوقه چینی، بغل بری، تغییر مسیر و پوشش بتنی مظهر قنات بوده است.

سرپرست مدیریت آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان اظهارداشت: هم اینک یک هزار و 925 رشته قنات با 2 هزار و 327 کیلومتر طول در استان وجود دارد که بیشترین آن ها در شهرستان های خاش، نیکشهر، سراوان و ایرانشهر واقع شده است.

وی با اشاره به اهمیت آب قنات در بخش کشاورزی اضافه کرد: سیستان و بلوچستان جزو استان های قنات خیز کشور محسوب می گردد به گونه ای که رتبه 6 کشور در تعداد و رتبه چهارم در وابستگی به آب قنات را دارد.

رمرودی از راه اندازی انجمن صنفی مقنیان در سیستان وبلوچستان اطلاع داد و اظهارداشت: با هدف ساماندهی و رتبه بندی مقنیان براساس تجربه و مهارت، ارتقاء سطح مهارت و دانش اعضا، افزایش سطح تکنولوژی در امور قنوات، افزایش ضریب ایمنی، داشتن آمادگی برای ساماندهی و حضور داوطلبانه اعضا در شرایط اضطراری و حوادث غیرمترقبه بزودی انجمن مقنیان استان راه اندازی می گردد.

وبلاگ بازسازی ساختمان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 200 رشته قنات در سیستان و بلوچستان بازسازی و بازسازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 200 رشته قنات در سیستان و بلوچستان بازسازی و بازسازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید