فراوری ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی به وسیله شرکت دانش بنیان

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، شرکتی دانش بنیان پیروز به فراوری ماده موثره دارویی شدند که در درمان زگیل به خصوص زگیل های تناسلی و ضایعات پوستی سرطانی، تاثیری غیرمستقیم دارد.

فراوری ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی به وسیله شرکت دانش بنیان

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ بازسازی ساختمان به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، کرم موضعی ایمیکویمود با نام تجاری آلدارا در درمان زگیل و ضایعات پوستی سرطانی استفاده می گردد. ایمیکویمود یک تنظیم نماینده پاسخ ایمنی است و اثر ضد ویروسی مستقیم ندارد بلکه باعث تحریک سیتوکین هایی مانند اینترفرون آلفا می گردد و از این طریق با ویروس مقابله می نماید.

آرمین دادگر مدیرعامل شرکت دانش بنیان نیکان اکسیرباختر، از تجاری سازی این ماده مؤثر در کاهش ضایعه های پوستی گفت و ادامه داد: ایمیکویمود یک ماده موثره دارویی و پرکاربرد در حوزه سلامت است؛ این ماده دارویی برای درمان زگیل های خارجی در افراد 12 سال به بالا به کار می رود. معمولاً برای درمان زگیل از نوع کرمی این فرآورده دارویی همزمان با درمان های دیگر استفاده می گردد.

یاری به درمان عارضه های پوستی

این دارو یک اصلاح نماینده پاسخ ایمنی است و برای درمان انواع خاصی از رشد خارجی سلول های پوستی استفاده می گردد که شامل رشدهای پیش سرطانی نوع خاصی از سرطان پوست موسوم به سرطان سلول بازال سطحی و زگیل های قسمت خارجی بدن هستند. این دارو فعالیت مستقیم ضد ویروسی ندارد.

این شرکت دانش بنیان در زمینه دارو و فرآورده های پیشرفته حوزه تشخیص و درمان فعالیت می نماید و توانسته است داروهای اثربخش در کاهش علائم و درمان عارضه های خاص پوست را تجازی سازی کند.

بومی سازی یک ماده مؤثر دارویی

پیش از این، ماده موثره داروی ایمیکویمود از کشورهای چین، آلمان و آمریکا وارد ایران می شد اما فعالان فناور این شرکت دانش بنیان توانستند سنتز ماده موثره دارویی ایمیکویمود را با یک ششم قیمت وارداتی در ایران بومی سازی نمایند.

مقدار مصرف سالانه ماده موثره ایمیکویمود در ایران حدود 15 کیلوگرم است .خوشبختانه ما در این جهت حداقل 12 نفر، مقدار اشتغال زایی مستقیم و حدودا 30نفر اشتغال زایی غیرمستقیم ایجاد شد.

دادگر، مهم ترین لازمه برای رونق فراوری، صادرات و توسعه فناوری محصولات ایران ساخت را بازاریابی گسترده در سطح ملی و بین الملی مطرح نمود و اضافه نمود: یکی از اهداف کوتاه مدت شرکت نیکان اکسیر باختر، صادرات محصولات است که در این خصوص اقدامات اولیه انجام شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فراوری ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی به وسیله شرکت دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری ماده موثره دارویی برای درمان ضایعات پوستی به وسیله شرکت دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید