جزئیات پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ، بانک های که وام مسکن نمی دهند، جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، بر اساس ماده 4 قانون جهش فراوری و تامین مسکن، 25 بانک متخلف در پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باید 59.5 هزار میلیارد تومان جریمه به سازمان امور مالیاتی کشور بپردازند.

جزئیات پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ، بانک های که وام مسکن نمی دهند، جریمه می شوند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، قانون جهش فراوری مسکن در تاریخ 30 شهریور 1400 به وسیله رئیس جمهور به وزارت امور مالی و دارایی و وزارت راه و شهرسازی برای اجرا ابلاغ شد. بر این مبنا اکنون در آستانه یک سالگی این قانون فرصت مناسبی است، اندازه تحقق مواد مختلف این قانون مورد آنالیز و ارزیابی قرار گیرد.

بر همین اساس با توجه به مفاد قانونی مندرج در ماده 4 قانون جهش فراوری و تامین مسکن به آنالیز عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات مرتبط با موضوع ماده 4 قانون جهش فراوری مسکن خواهیم پرداخت.

براساس آمار به دست آمده از سامانه وزارت راه و شهرسازی، تنها 5 بانک تسهیلات مرتبط با ماده 4 قانون جهش فراوری مسکن را پرداخته اند و عملکرد باقی بانک ها در این زمینه صفر بوده است. از این 5 بانک هم اندازه تسهیلات پرداختی 4 بانک اندازه بسیار کمی است و تنها بانک مسکن به تعهدات خود عمل نموده است.

گفتنی است، با توجه به اعلام بانک مسکن، 2 بانک صنعت و معدن و توسعه تعاون، طی تفاهمی کارگزاری پرداخت تسهیلات فوق را به بانک مسکن واگذار کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "جزئیات پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ، بانک های که وام مسکن نمی دهند، جریمه می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پرداخت تسهیلات ساخت مسکن ، بانک های که وام مسکن نمی دهند، جریمه می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید