جلوگیری از فعالیت فروشگاه های غیرمجاز صنایع دستی در استان سمنان

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، صفاخواه گفت: فروش صنایع دستی در استان سامان دهی و از فعالیت فروشگاه های غیرمجاز صنایع دستی، با هدف حمایت از هنرمندان این حوزه، جلوگیری می گردد.

جلوگیری از فعالیت فروشگاه های غیرمجاز صنایع دستی در استان سمنان

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بر اساس قانون حمایت از هنرمندان، استادکاران و فعالان صنایع دستی، صدور و تمدید پروانه فعالیت فروشگاه های انحصاری هنر های سنتی و صنایع دستی، مشمول تبصره ماده 2 قانون نظام صنفی، پروانه فعالیت و بهره برداری از این مراکز از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی صادر می گردد.

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان گفت: بر این اساس تنها مرجع صدور مجوز فروشگاه های صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی است و این امر زمینه ساز فعالیت قانونمند فروشگاه های صنایع دستی در استان است.

صفاخواه با اشاره به اینکه بر اساس این قانون، نظارت بر کیفیت، اصالت، و قیمت آثار صنایع دستی بر عهده وزارتخانه میراث فرهنگی است، اضافه نمود: در این راستا در استان سمنان تا کنون پنج پروانه فراوری فروشگاهی صادر و بیش از 12 پروانه دیگر در دست آنالیز و صدور است.

وبلاگ بازسازی ساختمان سمنان سمنان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "جلوگیری از فعالیت فروشگاه های غیرمجاز صنایع دستی در استان سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جلوگیری از فعالیت فروشگاه های غیرمجاز صنایع دستی در استان سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید