داشتن احساس خستگی در بعدازظهر

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، آیا احساس خستگی در بعدازظهر موجب کاهش بازدهی کاری شما می گردد؟ علل احساس خستگی پس از ناهار و بعلاوه راه های مقابله مؤثر با آن را در این مقاله بیابید.

داشتن احساس خستگی در بعدازظهر

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

آیا احساس خستگی در بعدازظهر موجب کاهش بازدهی کاری شما می گردد؟ علل احساس خستگی پس از ناهار و بعلاوه راه های مقابله مؤثر با آن را در این مقاله بیابید.

اغلب اوقات رخ داده است که صبح به هنگام رسیدن به اداره، سرشار از انرژی بوده و هر کاری که بر عهده ما قرار داده می گردد را در مدت زمان کوتاهی به انتها می رسانیم. با این حال، لحظه ای که عقربه ساعت، عدد 3 را نشان می دهد، احساس می کنیم انرژی خود را از دست داده، بی حال و خواب آلوده هستیم. آیا تا به امروز به این فکر نموده اید که علت این امر چیست؟ خوب اگر تا به امروز این کار را ننموده اید، در این بخش دلایل احساس خستگی در بعد ازظهرها را اسم نموده و به همراه آن چند راه چاره جهت خلاصی از این رفتار را معرفی می کنیم.

علل

فردی که شب گذشته به قدر کافی نخوابیده باشد، اغلب در تمام طول روز احساس خستگی خواهد داشت.

ضعف در بدن، به علت پیروی از یک رژیم غذایی نامتعادل، می تواند علت احتمالی پشت خستگی در ظهر باشد.

نادیده گرفتن و از قلم انداختن وعده های غذایی، خواه صبحانه باشد و یا ناهار، بعلاوه می تواند موجب احساس خستگی گردد.

خوردن بیش از حد مواد غذایی و یا خوردن مواد غذایی سرشار از قند و چربی می تواند موجب بی حالی فرد گردد.

کمبود آهن در بدن باعث خستگی می گردد.

چگونه با احساس خستگی در بعدازظهر مقابله کنیم

پیروی از یک رژیم غذایی متعادل

بسیار اهمیت دارد که به منظور جلوگیری از داشتن هرگونه احساس خستگی، از یک رژیم غذایی سالم پیروی نموده و مواد مغذی را به بدن خود برسانیم. رژیم غذایی روزانه شما بایستی میزان مورد احتیاج ویتامین، پروتئین، کربوهیدرات و چربی را به جهت سلامت و توانمندی بدن دارا باشد.

وارد نمودن پروتئین ها و کربوهیدرات به ناهار

مواد غذایی سرشار از پروتئین و کربوهیدرات در به حداقل رساندن احساس خستگی در بعدازظهر یاری خواهند کرد. به این علت که پروتئین، سطح سروتونین در مغز را که یک انتقال دهنده عصبی بوده و مسئول حالات خلقی است که تجربه می کنیم، تحت تأثیر قرار می دهد، بعلاوه حاوی تیروزین است، که بر دوپامین، انتقال دهنده عصبی دیگری در مغز تأثیر می گذارد. کربوهیدرات ها به تشدید مصرف تریپتوفان و تیروزین به وسیله مغز یاری می نمایند. بنابراین، هنگامی که پروتئین ها و کربوهیدرات ها به صورت ترکیبی خورده شوند، به بالا بردن خلق و خوی فرد یاری نموده، و او را پر انرژی، با دقت، و هوشیار می سازند.

مصرف وعده های غذایی کوچک

از پرخوری در ناهار جهت مبارزه با احساس شدید خستگی خودداری کنید. در واقع، به جای خوردن سه وعده غذایی بزرگ، به خوردن پنج تا شش وعده غذایی کوچک در روز تغییر رَویه دهید. معده خود را به مدت طولانی خالی نگاه ندارید، به این علت که منجر به کمبود انرژی و خستگی می گردد.

خوردن مواد غذایی غنی از آهن

کمبود آهن در بدن می تواند مانع از فرایند انتقال اکسیژن به سلول ها و اندام های بدن گردد. هنگامی که اکسیژن به سلول های بدن نرسد، فرآیندهای بدن و بعلاوه فعالیت مغز را آهسته می سازد. بنابراین، بسیار اهمیت دارد که مواد غذایی را وارد رژیم غذایی خود کنید که سرشار از آهن باشند، این مواد غذایی، سبزیجات برگ دار، چغندر، خرما، بادام، شنبلیله، اسفناج، و کلم بروکلی را شامل می شوند.

محدود کردن مصرف قند در ناهار

خودداری از مصرف مواد غذایی سرشار از شکر سفید مانند، شکلات و نان سفید در طول زمان ناهار جهت جلوگیری از احساس خستگی بسیار لازم است. به این علت که به هنگام خوردن مواد غذایی با میزان قند بالا، بدن جهت حفظ سطوح قند در بدن، انسولین بیشتری آزاد می سازد. این میزان مازاد انسولین، موجب پایین افتادن سطوح قند خون شده و شخص را خسته و تنبل می سازد.

انجام حرکات ورزشی

لحظه ای که آغاز به احساس خستگی و خواب آلودگی می کنید، از کار دست کشیده و چند پله ای را در اداره بالا رفته و یا به سمت میز همکار خود رفته و آغاز به صحبت کنید. انجام چند تمرین تنفسی در حین نشستن پشت میز بعلاوه ممکن است یاری ساز باشد به این علت که تمرینات تنفسی سطوح اکسیژن در بدن را افزایش داده، در نتیجه میزان هوشیاری را بالا می برند.

آروماتراپی

بعضی رایحه ها مانند، روغن های اسانسی و عصاره ای همانند رزماری و اسطوخودوس، به افزودن بر انرژی فرد یاری می نمایند. بنابراین، چنین روغن های آروماتراپی را با خود داشته و آنها را هر چند وقت یکبار بو کنید تا فعال و سرحال بمانید.

می توان براحتی بر احساس خستگی در بعدازظهر غلبه کرد، البته در صورتی که تغییراتی که در بالا اشاره شد را وارد برنامه روزانه خود سازید. پرانرژی و فعال بودن در تمام طول روز، می تواند به طور فوق العاده ای به رشد و پیشرفت کار حرفه ای شما یاری کند.

منبع: راسخون

به "داشتن احساس خستگی در بعدازظهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داشتن احساس خستگی در بعدازظهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید