راهنمای جامع برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، آلمان، کشور فرصت های نو

آلمان کشوری در شمال قاره اروپا می باشد و در حدود 83.7 میلیون نفر جمعیت دارد. این کشور در حال حاضر یکی از اعضای ناتو و سازمان های دیگر جهانی است. آلمان دارای 16 ایالت است و پایتخت آن برلین می باشد. آلمان با داشتن اقتصادی بسیار قدرتمند، کیفیت و سطح رفاهی بالای زندگی و ... از قدیم الایام به عنوان یکی از محبوب ترین کشورها، برای مهاجرت محسوب می شده و درصد قابل توجهی از جمعیت آن را هم مهاجران تشکیل می دهند. در ادامه روش های مهاجرت به این کشور + شرایط تحصیل در آلمان را بیان می کنیم.

راهنمای جامع برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور

برای مهاجرت به آلمان چه شرایطی لازم است؟

آلمان به عنوان یکی از ثروتمندترین کشورهای قاره سبز شناخته می شود. به همین دلیل، سالانه افراد زیادی آلمان را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب می کنند و اگر شما هم قصد مهاجرت به این کشور را دارید، بهتر است با شرایط لازم برای اخذ ویزای این کشور آشنا باشید.

آلمان در سالیان اخیر نیاز شدیدی به نیرو کار متخصص پیدا کرده و به همین دلیل، روش های مختلفی را برای مهاجران ایجاد کرده است. از مهم ترین شرایطی که متقاضیان مهاجرت به آلمان باید داشته باشند، می توان به سن و داشتن مدرک زبان آلمانی اشاره کرد البته هر کدام از روش های مهاجرت نیز شرایط خود را دارد که در بخش های بعدی هر کدام را بررسی می کنیم.

هزینه های زندگی در آلمان

یکی از مواردی که برای انتخاب یک کشور به عنوان مقصد مهاجرتی اهمیت دارد، هزینه های زندگی در آن کشور است. آلمان در قلب قاره سبز واقع شده است و در مقایسه با کشورهای همسایه خود، هزینه های کمتری برای زندگی دارد. گران ترین شهر آلمان، دوسلدورف می باشد که هزینه های زندگی در آن، ماهانه چیزی در حدود 2600 یورو می باشد. همچنین ارزان ترین شهر آلمان نیز لایپزیک است و هزینه های زندگی ماهانه در آن، به طور میانگین در حدود 1900 یورو می باشد.

برای مهاجرت به آلمان چه روش هایی وجود دارد؟

آلمان، به عنوان یکی از کشورهای صنعتی و مهاجرپذیر در دنیا شناخته می شود. سطح رفاه و کیفیت زندگی بالا، باعث شده تا سالانه افراد زیادی این کشور را به عنوان مقصد مهاجرتی خود انتخاب کنند و برای دریافت ویزای این کشور درخواست دهند. اما با استفاده از چه روش هایی می توان به این کشور مهاجرت کرد. در ادامه اصلی ترین و پرطرفدارترین روش های مهاجرت به آلمان را بیان می کنیم.

شرایط لازم برای سرمایه گذاری در آلمان

یکی از اصلی ترین روش ها برای مهاجرت به آلمان، سرمایه گذاری و ثبت شرکت است. آلمان با توجه به پیشرفت های اقتصادی که در سالیان اخیر داشته، به عنوان یکی از کشورهای توسعه یافته شناخته می شود. امکان پیشرفت اقتصادی بیشتر، امنیت بالا و ... باعث شده تا بسکمک از سرمایه گذاران خارجی تصمیم به سرمایه گذاری در این کشور بگیرند و اقامت دائم آلمان را کسب کنند.

برای این امر، نیاز به 25 هزار یورو، سرمایه اولیه دارید و که بازگشت سرمایه خوبی از این راه قابل تصور است. البته لازم به ذکر است که در این روش ، سخت گیری های زیادی از طرف مسئولان آلمان انجام می شود و به همین دلیل افراد کمی می توانند به این روش، به آلمان مهاجرت کنند.

آشنایی با انواع ویزای کاری آلمان

اخذ ویزای کاری نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت به آلمان است که با توجه به نیاز شدید آلمان به نیروی کار، به راحتی و سریع تر از روش های دیگر انجام می شود. برای اخذ ویزای کار آلمان، می توانید به دو روش جاب آفر و یا ویزای جست و جوی کار اقدام کنید.

در روش جاب آفر، شما باید یک پیشنهاد شغلی از یک کارفرما داشته باشید که متناسب با تخصص های شما باشد. در قوانین جدید مهاجرتی برای آلمان، اولویتی برای شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و غیره وجود ندارد و افراد در سراسر دنیا می توانند به این روش ویزای آلمان را اخذ کنند.

در روش دوم، افرادی که مهارت های خاصی دارند، می توانند به مدت 6 ماه ویزای جست و جوی آلمان را دریافت کنند و در این مدت، در آلمان به دنبال یک کار متناسب با مهارت های خود بگردند. افرادی که مدرک لیسانس دارند و سابقه کار اجرایی در زمینه تخصصی رشته خود دارند، می توانند برای کسب این نوع ویزا درخواست دهند.

تحصیل در آلمان و آشنایی با شرایط لازم برای آن

تحصیل در آلمان از سال های گذشته مورد توجه بسکمک از دانشجویانی که اهداف بلند پروازانه دارند، قرار داشته است. آلمان دارای دانشگاه هایی با سطح علمی بسیار بالا است و در این کشور، دانشجویان می توانند به دو زبان آلمانی و انگلیسی تحصیل کنند. علاوه بر این موارد، امکان کسب اقامت دائم و شرایط خوب برای پیدا کردن یک شغل مناسب، باعث شده تا آلمان به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد برای مهاجرت و تحصیل شناخته شود.

تحصیل در آلمان در تمامی مقاطع انجام می شود که هر کدام از آن ها نیز دارای شرایط خاصی می باشند. هزینه های تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در آلمان، رایگان می باشد. البته لازم به ذکر است که تحصیل در رشته دکترا به عنوان یک شغل حساب می شود و دانشجویان با عملکرد مناسب خود، می توانند ماهانه مبلغی را به عنوان حقوق از دولت دریافت کنند تا بتوانند هزینه های زندگی خود را تامین کنند.

برای تحصیل در مقطع کارشناسی، دانشجویان باید در آزمون ورودی دانشگاه ها قبول شوند تا بتوانند نامه پذیرش دانشگاه را دریافت کنند. به عبارتی دیگر، امکان ثبت نام در دانشگاه ها و یا کالج های آلمان با استفاده از سوابق تحصیلی وجود ندارد. همچنین داوطلبان باید دارای مهارت زبان آلمانی در سطح A2 یا B1 باشند و یا در دوره زبان آلمانی و فاندیشن شرکت کنند.

بیشتر رشته ها در مقطع کارشناسی ارشد، در آلمان به دو زبان آلمانی و انگلیسی ارائه می شود و متقاضیان باید مدرک آیلتس با حداقل نمره 6.5 و یا مدرک زبان آلمانی آن ها در سطح B2 باشد. برای پذیرش در مقطع دکترا، نیاز به تایید استاد راهنما دارید. در واقع کسانی که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند و از نظر استاد راهنما مورد تایید باشند، می توانند در دانشگاه هایی که رشته های این مقطع را ارائه می کنند، ثبت نام کنند.

صباپلن، مجموعه ای برای کمک به تحقق رویاهای شما

موسسه مهاجرتی صباپلن، با سال ها تجربه، بستری را برای متقاضیان مهاجرتی فراهم کرده تا بتوانند به راحتی به کشوری که می خواهند مهاجرت کنند. در مجموعه ما شما می توانید به بهترین وکلای مهاجرتی دسترسی داشته باشید و با کمک و راهنمایی آن ها، بهترین روش مهاجرت، متناسب با شرایط خود را انتخاب کنید و در سریع ترین زمان ممکن اجازه اقامت در کشور مد نظر خود را به دست بیاورید.

منبع: همگردی

به "راهنمای جامع برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع برای مهاجرت به آلمان و اخذ اقامت دائم این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید