سرد بودن تمام وقت دست و پا

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، سردی دست و پا می تواند به علت وجود یک مسئله جدی در بدن باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شرایط این مقاله را مطالعه نمایید.

سرد بودن تمام وقت دست و پا

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

سردی دست و پا می تواند به دلیل وجود یک مسئله جدی در بدن باشد. به منظور کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این شرایط این مقاله را مطالعه نمایید.

بیشتر اوقات، سرد بودن تمام مدت دست و پا ناشی از وجود مسائلی وابسته به سیستم گردش خون به اسم نشانه ای از یک بیماری زمینه ای می باشد. در شرایط وجود سرما، بدن با تغییر جریان گردش خون جهت گرم نگاه داشتن اندام های حیاتی، خود را سازگار می سازد. در نتیجه، جریان خون از دست و پا به اندام های حیاتی تغییر راستا می دهد. این امر موجب می گردد دست و پا سریعتر سرد شوند. برترین راه جهت جلوگیری از سرد شدن دست و پا، پوشیدن دستکش و جوراب گرم است. با این حال، چنانچه این سرد بودن دست و پا به دلیل افت دما نباشد، پس محتمل است، این امر نشانه یک مشکل جدی در رابطه با سلامتی باشد. چنین افرادی ممکن است حتی زمانی که در خانه هستند احساس سرما کنند و هنگامی که حتی دمای هوا کمی کاهش یابد، به شدت سردشان گردد. این شرایط حتی ممکن است نشانه گردش خون ضعیف باشد.

سردی دست و پا

بیماری های وابسته به گردش خون

بیماری های وابسته به گردش خون و یا بیماری های قلبی عروقی می توانند موجب سرد شدن دست ها و پاها شوند. هنگامی که گردش خون اندام های پیرامونی و یا دست و پا کاهش یابد، فرد ممکن است از سرد شدن دائمی دست و پا رنج ببرد. انقباض عروق خونی کوچک در اندام های پیرامونی (محیطی) ممکن است موجب شرایطی گردد که دست ها همواره سرد و بنفش شوند. گاهی، سرد و کبود شدن دست ها بعلاوه ممکن است نشانه کمبود اکسیژن در خون، مسمومیت خون، کمبود آهن، مسائل قلبی، مسائل ریوی و حتی استرس باشد.

سیانوز یا یرقان ازرق

سیانوز، دلیل اصلی سرد و کبود بودن دست و پا است. سیانوز شرایطی است که در آن پوست به دلیل کمبود اکسیژن در خون کبود می گردد. این شرایط از طریق مسائل تنفسی بجز مسائل قلبی و عروقی ایجاد می گردد. در نوزادان، ممکن است نشانه ای از بیماری های مادرزادی قلبی باشد و کبود شدن ناگهانی پوست نوزادان احتیاج به فوریتهای پزشکی دارد.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال اختلالی است که در آن، عصب میانی انگشتان دست در قسمت مچ فشرده می گردد. این امر موجب دست درد، احساس بی حسی و سردی دائمی دست می گردد.

ترومبوآنژئیت انسدادی

یک اختلال عروق محیطی است که بعلاوه بیماری بورگر نامیده می گردد. شریانهای کوچک و میانه و رگهای دست و پا تحت تأثیر این اختلال قرار می گیرند به گونه ای که منجر به یک واکنش التهابی شده که موجب تداخل با گردش طبیعی خون می گردد. این شرایط بعلاوه موجب می گردد دست و پا سرد و بنفش یا کبود گردند.

اِدِم ریوی

ادم ریوی و یا ریه مرطوب (wet lungs) یک بیماری تهدید کننده حیات بوده و نشانه ای از نارسایی قلبی به شمار میرود. بافت ریه متورم گشته که این امر منجر به عمل ناکارآمد پمپاژ قلب می گردد. رساندن ناکافی خون به اندام محیطی منجر به احساس تمام مدت سرما در دست و پا خواهد شد.

سندرم رینود

پدیده رینود یکی از متداول ترین بیماری هایی است که موجب سردی دستها و پاها می گردد. در این بیماری شریان های کوچک انگشتان دست و پا دچار گرفتگی یا اسپاسم شده که این امر منجر به انسداد جریان خون می گردد. این حالت منجر به درد در انگشتان دست و پا، پوست رنگ پریده مایل به آبی و سردی دست و پا می گردد. سندرم رینود ممکن است به طور مستقل رخ دهد و یا ممکن است یک بیماری ثانویه ناشی از ورم مفاصل، افزایش فشار خون ریوی اولیه و بیماری های قلبی عروقی باشد.

سیگار کشیدن

اگر شما سیگاری هستید و از سردی ثابت دست و پا رنج می برید، پس بایستی سیگار را ترک کنید. سیگار به عروق خونی آسیب رسانده و این امر موجب انسداد جریان خون می گردد. افراد شدیداً سیگاری از سرمای شدید دست و پا در آب و هوای سرد رنج می برند و متحمل تصلب شرایین و مسائل گردش خون می شوند.

انگل

انگل هایی که در بدن شما زندگی می کنند، از تمام مواد مغذی بدن تغذیه می کنند. بنابراین، فرد حتی پس از خوردن غذا دچار کاهش وزن و سوء تغذیه می گردد. هنگامی که بدن آغاز به از دست دادن مواد مغذی حیاتی می نماید، احساس ضعف و سرما به انسان دست می دهد. بنابراین، چنانچه از سرمای دائمی دست و پا رنج می برید، بایستی به منظور آنالیز وجود انگل در بدن تحت معاینه و آزمایش قرار گیرید.

پیشگیری و درمان سردی دست

درمان و پیشگیری سردی دست، پوشیدن دستکش و جوراب حتی به هنگام حضور در داخل خانه را شامل می گردد. شما می توانید از هدایت های زیر جهت درمان سردی دست و جلوگیری از این بیماری یاری بگیرید.

بایستی از خوردن کافئین خودداری کنید به این دلیل که موجب انقباض رگ های خونی می گردد.

نباید اشیاء سرد را به طور مستقیم لمس نموده و یا بردارید. جهت برداشتن اشیاء سرد از دستکش یا انبرک استفاده نمایید.

از پوشیدن کفش و پوتین های تنگ خودداری کنید، به این دلیل که ممکن است موجب ظاهر شدن علائم سردی پا گردد.

ضروری است که انگشتان دست خود را باز نموده و بازوهای خود را به حالت دورانی بزرگ بچرخانید. این امر به افزایش جریان خون به انگشتان تان یاری خواهد نمود. چنانچه دچار مسائل کمر هستید از انجام این تمرین خودداری کنید.

با تکان دادن مداوم انگشتان پا، آنها را گرم نگه دارید. تکان دادن انگشتان به افزایش جریان خون یاری می نماید.

به منظور جلوگیری از عوارض سردی دست و پا سیگار را ترک کنید.

غذاهای ادویه دار که حاوی فلفل قرمز، زنجبیل، سیر و پیاز می باشند را مصرف نمایید. این غذاها به بهبود گردش خون و بعلاوه داشتن اثری آرامش بخش در عضلات یاری می نماید.

سیگار را ترک کنید. نیکوتین منجر به بوجود آمدن بسیاری از مسائل گردش خون و مسائل قلبی می گردد که خود موجب سردی دست و پا می شوند.

بایستی این شرایط را با جزئیات کامل با پزشک خود در میان گذارید. در بیشتر اوقات این شرایط به خودی خود از بین می رود.

منبع: راسخون

به "سرد بودن تمام وقت دست و پا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرد بودن تمام وقت دست و پا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید