یاسر احمدوند به سوءاستفاده از تصویر شفیعی کدکنی واکنش نشان داد، کتاب می تواند جوانی را استمرار ببخشد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان ، آیین اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال جوانان سه شنبه (27 مهرماه) با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت برگزار گردید.

یاسر احمدوند به سوءاستفاده از تصویر شفیعی کدکنی واکنش نشان داد، کتاب می تواند جوانی را استمرار ببخشد

احمدوند ضمن تبریک شروع هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) درباره جایزه کتاب سال جوانان گفت: این آیین حقاً ارزشمند است در آیینی که برای گرامیداشت کتاب جوانان، جوانی، دانش، دانش ور و دانشمند برگزار می گردد ارزشمند و قابل اعتناست. در این آیین کتاب، جوانی و دانش در هم آمیخته. امیدواریم با بهبود شرایط بیشتر شاهد برگزاری این چنین جلساتی باشیم.

وی ادامه داد: امیدواریم در دوره نو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بعضی مسائل جامعه فرهنگی مرتفع گردد و بعضی چالش ها کم. اوضاع نشر و کتاب به سامان نیست. متأثر از اوضاع مالی، متاثر از فضای روانی ناشی از فراگیری بیماری کرونا، بسته شدن کسب وکارها، آسیب های زیادی به بدنه فرهنگی تحمیل شده است. امیدواریم با همت دولتمردان و خود اهالی فرهنگ در دو زمان کوتاه و بلندمدت مسائل رفع گردد. علاوه بر مسائل مالی، تنگناها و گره های مدیریتی و هزینه های در حوزه مدیریت فرهنگی وجود دارد که امیدواریم مرتفع گردد.

معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اهمیت توجه و تکریم اهل فرهنگ اضافه نمود: تکریم اهل فرهنگ بر حضور موثر و معنادار آن ها در جریان های فرهنگی و اثرگذاری شان در سطح اجتماعی باید تدارک این حضور فراهم گردد. تکریم آن ها در دستور کار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقع شده است.

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی با بیان این مطلب که کتاب مظهر مانایی است گفت: کسی که کتاب می نویسد می تواند ماندگار و جاودان باشد. پاتن جوانی، ماندگاری است. اگر جوانی، یا دوران جوانی زودگذر است کتاب می تواند جوانی را استمرار بخشد امیدواریم که جوانان مؤلف ماندگار باشند.

احمدوند اضافه نمود: اگر ناشران در جایزه ملی کتاب سال مورد توجه قرار نگرفته اند بهتر است در دوره های آینده نیز از ناشران کتاب مولفان برگزیده جشنواره تجلیل به عمل آید.

وی در بخش دیگری از سخنانش به انتقاد از سوءاستفاده یک شرکت از نام شفیعی کدکنی، پژوهشگر و مدرس سرشناس دانشگاه تهران پرداخت و گفت: اگر قدر بزرگان را نداریم موجب می گردد که شرکت فراوریکننده اقلام بهداشتی از نام و چهره آن ها استفاده کند.

احمدوند ادامه داد: وقتی کالایی فراوری می گردد باید از زبان و نام ایرانی بهره بگیرد. شرکتی که از نام غیرایرانی استفاده نموده، مجوز چاپ و بسته بندی از ارشاد اخذ ننموده شاهد سلسله اتفاقات نادرستی بودیم و محصولی فراوری شد و به تبع آن از نام و چهره اهل فرهنگ استفاده شد.

این گزارش ادامه دارد...

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "یاسر احمدوند به سوءاستفاده از تصویر شفیعی کدکنی واکنش نشان داد، کتاب می تواند جوانی را استمرار ببخشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاسر احمدوند به سوءاستفاده از تصویر شفیعی کدکنی واکنش نشان داد، کتاب می تواند جوانی را استمرار ببخشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید