کتاب

طرز تهیه میتلف یا کوفته اصیل آلمانی

حتما گاهی برای شما هم پیش آمده است که بخواهید غذاهای کشورهای دیگر دنیا را به لیست غذای خود اضافه کنید و اگر تا به امروز این کار را کرده باشید حتما متوجه تشابه بسیاری از غذاهای ملل با غذاهای ایرانی شده اید. (حال این که کدام منشا اصلی است بماند.) یکی از غذاهایی...

22 آذر 1401

در قشم از 29 آبان شهریماست!

خبرنگاران: رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای مردمی جزیره جهانی قشم شهریما اطلاع داد.

25 آبان 1401

کشف گونۀ جدیدی از دایناسور که شبیه بوقلمون است

فسیلی که سال 1933 کشف شده بود، بالاخره به عنوان یک گونه نو شناسایی شد.

17 آبان 1401

نرگس آبیار برای ساخت سووشون از چه کسی اجازه گرفته است؟ ، سیمین دانشور تا وقتی بود درخواست سینماگران را برای ساخت این رمان رد کرد

با توجه به طرح این موضوع که نرگس آبیار اجازه اقتباس از رمان سووشون سیمین دانشور را از چه کسی گرفته است، محمدحسین قاسمی تهیه کننده این اثر درباره کسب اجازه ساخت سریال سووشون از وارث رمان به خبرنگاران توضیح داد.

19 مهر 1401

15 نکته کاربردی برای پس انداز کردن پول

اگر می خواهید تنها با 15 نکته بسیار کاربردی، یاد بگیرید که چگونه می توانید پول خود را به برترین شکل ممکن پس انداز کنید حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

14 مهر 1401

روش هایی برای تشخیص عسل طبیعی

برترین نوع عسل طبیعی عسل رس دار است؛ زیرا تمام ویتامین ها، آنزیم ها و دیاستاز های طبیعی گیاهان محصول بزاق شفا بخش زنبور عسل درآن موجود است. عسل طبیعی به دلیل داشتن دیاستاز بعد ازمدتی ته نشین می گردد و شکرک می زند.

16 مرداد 1401

گردشگری نجوم (Astronomical Tourism) بازدید از آسمان شب در ایران

گردشگری نجومی ظرفیتی در اماکن تاریخی و طبیعی است که با راه انداختن تورهای نجومی و استفاده از توانمندی و خلاقیت، گروه های طبیعت گرد و منجم و دوستداران آسمان شب را به خود جذب کرده است.

20 تیر 1401

خواص انگور فرنگی برای سلامتی

انگور فرنگی به کاهش قند خون در افراد دیابتی کمک می کند، کلسترول خون و فشار خون بالا را کاهش داده و برای پیشگیری و درمان سرطان مفید است.در ادامه همراه ما باشید تا با تمامی فواید انگور فرنگی برای سلامتی بدن آشنا شوید.

19 تیر 1401

واکنش سروش صحت به حذف از کتاب باز؛ الان وقتش نبود

سروش صحت در صفحه اینستاگرامی که داستان هایش را در آن منتشر می نماید، داستانی منتشر کرد که خاتمه تلخش و عبارت الان واقعا وقتش نبود را می توان واکنشی به حذف شدنش از برنامه کتاب باز دانست. او نوشت:

11 تیر 1401

آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره خاتم برگزار می شود

آئین اختتامیه هفتمین دوره جشنواره خاتم فردا یکشنبه 18 اردیبهشت در فروشگاه کتاب زیتون برگزار می شود.

10 تیر 1401

ریشه علاقه مندی ایرانیان به طبیعت در روز سیزده به در

عضو هیات علمی دانشگاه #بینالود گفت: بدون شک سیزده بدر پیشینیان ما روزی برای ستایش و دعا برای طلب باران در سال پیش رو، گرامیداشت و پاکیزگی روز طبیعت و مظاهر آن و احترام به زیست بوم بوده است.

22 خرداد 1401

نمایشگاه کتاب راه اینست در کتابخانه مرجع کانون برگزار می شود

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل کانون، این نمایشگاه با عنوان راه اینست ویژه فروردین و اردیبهشت 1401 است و منتخبی از کتاب های کودک و بزرگسال با موضوع مذهبی را در برمی گیرد.

15 خرداد 1401

چگونگی مکانیسم های تغییر باور در قالب یک الگوی ابتکاری

به گزارش خبرنگاران کتاب مکانیسم های شناختی تغییر باور نوشته آرون اسمیت به ترجمه حسن اسدزاده عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبائی، متین قاسمی سامنی، آذر خزائی، سمیه سلطان نژاد و سعیده زاهد از سوی انتشارات ارجمند منتشر شده است.

14 خرداد 1401

موقف؛ روایتی از دعبل که هنرش را وقف امام رضا(ع) کرد

به گزارش خبرنگاران در خراسان رضوی،موقف روایتی از دعبل خزاعی شاعر شیعی مرید اهل بیت (ع) است که در زمان امام هشتم (ع) زندگی می کرد. دعبل، از طوس و محل تبعیدگاه امام رضا (ع) دور بود، اما با کلام و خدمتگزاری اش به امام، موقف سرزمین امام رضا (ع) بود. دعبل خراعی...

11 خرداد 1401

پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه مندان به مباحث ایران شناسی

دکتر سعید فیروزآبادی به خبرنگاران گفت: کتاب پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری و اداری ایران از 1392-1316 شمسی نوشته مهران شفیعی نسب لنگرودی که اخیرا از سوی انتشارات ندای تاریخ به چاپ رسیده است کتاب بسیار خوبی است که برای مطالعه در تعطیلات نوروزی توصیه می گردد.

9 خرداد 1401

مجله تخصصی ایران به زبان ژاپنی با عنوان موسیقی ایرانی و گردشگری دوباره منتشر شد

ایسنا/ براساس آخرین اخبار واصله، مجله تخصصی ایران به زبان ژاپنی با عنوان موسیقی ایرانی و گردشگری دوباره منتشر شد.

25 دی 1400

نکات مهم که برای شروع تبلیغات کسب و کار خود باید بدانید!

رپرتاژآگهی - مهم است که صاحبان مشاغل اصول نوشتن یک آگهی خوب را درک کنند. همه مشاغل نیاز به ارتقا دارند. نکات زیر را که از طریق تیم نویسندگان آژانس تبلیغاتی آسابرندینگ آماده شده است، به شما تقدیم می کنیم تا بتوانید برای کسب و کار خود بهتر تبلیغات کنید! تبلیغات...

24 دی 1400

رشته مهندسی صنایع در خارج چگونه است؟

اگر در حال تحقیق در خصوص این هستید که رشته مهندسی صنایع در خارج چگونه است و شامل چه جزئیات، شرایط و هزینه هایی می گردد، با لتسگو یونی همراه شوید. بنابر آمار جهانی، مهندسی صنایع جزو آن رشته هایی است که دارای هواداران زیادی در سرتاسر جهان بوده و هر ساله...

23 دی 1400

پیرمرد و دریا برای نوبت شانزدهم تجدید چاپ شد

به گزارش خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی انتشارات امیرکبیر، ارنست همینگوی تا پیش از نگارش این داستان، یک دهه بود که اثر قابل توجهی منتشر نکرده بود، از این رو بسیاری از منتقدان بر این باور بودند که خلاقیت وی در نویسندگی به سرانجام عمر خود نزدیک شده است.

22 دی 1400

28 داستان عطار را در 28 قصه از مصیبت نامه عطار بخوانید

کتاب 28 قصه از مصیبت نامه عطار اثر جعفر ابراهیمی در نشر قدیانی منتشر شد.

12 آذر 1400
تعداد: (42)