بیش از 16 هزار اشتغال سال جاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اندازه تعهد اشتغال سال جاری در استان 28 هزار شغل بود که تا به امروز 16 هزار و 504 شغل در سامانه رصد ثبت شده که بیانگر تحقق 60 درصدی در این زمینه است.

بیش از 16 هزار اشتغال سال جاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است

حسین مدرس خیابانی در نشست کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان اظهارداشت: علاوه بر تحقق 60 درصدی اشتغال تعهد شده تا کنون 47 هزار نفر نیز به وسیله طرح های عمرانی استان مشغول بکار شدند.

وی ادامه داد: از این تعداد سه هزار نفر به وسیله اجرای طرح جهاد آبرسانی و پنج هزار نفر به وسیله اجرای طرح های مسکن در سیستان و بلوچستان مشغول بکار شدند.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: بعلاوه تا به امروز از سه هزار و 100 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی تبصره 18 برای سال جاری یک هزار و 300 میلیارد تومان تحقق پیدا نموده است.

وی توضیح داد: در سال 1400 تسهیلات تبصره 16 به طور کامل جذب شده و در سال 1401 نیز تا به امروز 45 درصد آن جذب شده است.

مدرس خیابانی تاکید نمود: هیچ چیز مهمتر از ایجاد اشتغال در حوزه ماموریتی فرمانداران سیستان و بلوچستان وجود ندارد و یکی از اهداف اجرای طرح های عمرانی در استان ایجاد شغل برای دستان بیکار است.

وی خاطر نشان کرد: باید با هدف گذاری و انجام مطالعات پایدار و کار اجرایی قوی به سمت تحقق آن برویم.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه نمود: یکی از اهداف ما در ایجاد اشتغال، اشتغال پایدار است بنابراین باید اجرای طرح های اشتغالزا با پشتوانه کارشناسی صورت گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مسائل مهم در منطقه سیستان اشتغال بوده که هم اینک بسته اشتغال سیستان در حال اجراست، اما باید شتاب گیرد.

مدرس خیابانی با اشاره به برگزاری جلسات و کارگروه ها برای فراوری و ایجاد اشتغال اذعان کرد: هدف از برگزاری نشست ها و کارگروه ها ایجاد هماهنگی و مرور اولویت ها، بعلاوه هم افزایی بین مدیران دستگاه های اجرایی برای کاهش نرخ بیکاری است.

وی با تاکید بر حفظ اشتغال افراد نخبه در سیستان و بلوچستان اضافه نمود: باید برای ایجاد اشتغال در همه حوزه های کسب و کار و تجارت برنامه ریزی گردد.

استاندار سیستان و بلوچستان توضیح داد: همه ظرفیت های استان برای تحقق بسته اشتغالی پیشنهادی پای کار هستند.

وی اعلام کرد: در 2 ماهه اخیر؛ از مرداد ماه ماه تا به امروز 6 هزار شغل در استان سیستان و بلوچستان ایجاد شده است.

وبلاگ بازسازی ساختمان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "بیش از 16 هزار اشتغال سال جاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 16 هزار اشتغال سال جاری در سیستان و بلوچستان ثبت شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید