خبرنگاران بیماران پارکینسون بیش از دیگران مراقب کرونا باشند

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، تبریز - خبرنگاران - عضو انجمن جهانی و فلوشیپ اختلالات حرکتی با بیان اینکه بیماران پارکینسون بیش از دیگران مراقب سلامتی خود در مقابله با ویروس کرونا باشند، گفت: افراد همخانه و خانواده بیماران پارکینسونی با توجه به اینکه ممکن است نقش ناقل را داشته باشند، باید مراقب هرگونه تماس خود بوده و اصول بهداشتی و ایمنی را رعایت کنند.

خبرنگاران بیماران پارکینسون بیش از دیگران مراقب کرونا باشند

دکتر صفا نجمی روز سه شنبه در گفت و گو با وبلاگ بازسازی ساختمان اظهار کرد: در هفته ها و ماه های اخیر با توجه به اپیدمی ویروس کووید 19 (کرونا) یکی از سوالاتی که غالبا پرسیده میشود بایدها و نبایدهای گروه های حساس ویا به عبارتی پرخطر در برابر این ویروس است.

وی ادامه داد: همه می دانند که ضعف بدنی وسیستم ایمنی به هر دلیل که باشد زمینه را برای ابتلا به این ویروس مهیا می کند، سن بالا و پیری بخودی خود یک عامل خطر است و سیستم ایمنی سالمندان توان کمتری در برابر عفونت ها از جمله ویروس کرونا دارد.

دکتر نجمی با بیان اینکه بیماری پارکینسون بعنوان یک بیماری با تظاهرات گسترده شناخته شده و علایم و عوارض گوناگونی دارد، گفت: امروزه میدانیم که خود این بیماری بنابه دلایلی و به درجاتی میتواند باعث اختلال در کارکرد سیستم ایمنی شود.

وی اضافه کرد: از طرف دیگر بیماری پارکینسون اکثرا در افراد با سنین بالا دیده میشود که به دلیل شرایط سنی سیستم ایمنی ضعیف تری دارند، بنابرین یک فرد در شرایط کلاسیک بیماری پارکینسون کاملا مستعد ضعف سیستم ایمنی و درنتیجه ابتلا به کووید19 است.

عضو انجمن های نورولوژی ایران و آمریکا و عضو انجمن جهانی اختلالات حرکتی اضافه کرد: توصیه هایی که به این افراد می شود گذشته از رعایت اقدامات بهداشتی نظیر شستشوی مرتب دست ها و غیره، اکیدا و بطور مضاعف توصیه می شود که حتی الامکان از منزل خارج نشوند و تماس و ارتباط با دیگران حتی دوستان و فامیل را به حداقل برسانند.

وی با اشاره به اینکه بیماری پارکینسون به زبان ساده جزو بیماری های پیشرونده و تخریبی مغز است، ادامه می دهد: طی این بیماری مواد خاصی در بعضی نواحی مغز تجمع می کند که باعث تخریب تدریجی و اختلال عملکرد آن نواحی می شود.

دکتر نجمی تشریح کرد: به مرور زمان تخریب در این نواحی بدتر و سایر قسمت های مغز نیز بتدریج گرفتار می شود.

وی با بیان اینکه این بیماری علایم گسترده دارد، گفت: مسائل حرکتی از قدیم شناخته شده ترین علایم این بیماری است که خود را به صورت لرزش در دست ها، کندی و آهستگی حرکات در نواحی مختلف بدن از جمله دست ها و پاها، عضلات صورت و سایر عضلات بدن و سفتی و خشکی عضلات نشان می دهد.

عضو انجمن های نورولوژی ایران و آمریکا و عضو انجمن جهانی اختلالات حرکتی توضیح می دهد: برای مثال کندی و سفتی در عضلات پاها و عضلات تعادلی بدن منجر به کندی و بروز اشکال در راه رفتن و بعدها افتادن و زمین خوردن های ناخواسته می شود.

وی اضافه کرد: بیماری پارکینسون علاوه بر مسائل حرکتی باعث طیف گسترده ای از مسائل غیرحرکتی نیز می شود که از میان آنها می توان به مسائل روحی، اختلالات خواب و مسائل شناختی و حافظه اشاره کرد.

دکتر نجمی تاکید کرد: تشخیص بیماری بطور عمده بالینی بوده و توسط پزشک متخصص انجام می شود.

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، ویروس کرونا یا کووید 19 به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می کنند.

تا روز دوشنبه 83 هزار و 505 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت 91 نفر در 24 ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به پنج 209 نفر رسید.

بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی تا ظهر روز دیروز یک هزار و 294 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شد و با در نظر دریافت موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید- 19 در کشور به 83 هزار و 505 نفر رسید.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بیماران پارکینسون بیش از دیگران مراقب کرونا باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بیماران پارکینسون بیش از دیگران مراقب کرونا باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید