پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه مندان به مباحث ایران شناسی

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، دکتر سعید فیروزآبادی به خبرنگاران گفت: کتاب پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری و اداری ایران از 1392-1316 شمسی نوشته مهران شفیعی نسب لنگرودی که اخیرا از سوی انتشارات ندای تاریخ به چاپ رسیده است کتاب بسیار خوبی است که برای مطالعه در تعطیلات نوروزی توصیه می گردد.

پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه مندان به مباحث ایران شناسی

او اضافه نمود: چون در کشورمان بحث قومیت ها، فرهنگ ها، آب و منافع ملی است مولف در کتاب سراغ آسیب شناسی تقسیمات کشوری طی یکصد سال اخیر رفته است تا شاید با انتشار چنین کتاب های پژوهشی سیاستمداران متوجه عواقب تصمیم های آنی و بدون مطالعات جدی بشوند و دریابند که تقسیمات کشوری تا چه میزان می تواند با توجه به شرایط کشور ما آسیب زا باشد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: مولف در این پژوهش زمان زیادی را صرف تحقیق، پژوهش و آنالیز اسناد موجود نموده است و با اشاره به بعضی تقسیمات دوران قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعلاوه تقسیمات بعد از انقلاب به آنالیز مسائل پیرامون آن ها پرداخته است.

فیروزآبادی گفت: برای افرادی که به پژوهش هایی از این نوع علاقه مند هستند کتاب پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری و اداری ایران از 1392-1316 شمسی بسیار جالب باشد و با علاقه بحث های آن را مطالعه نمایند و دریابند که تقسیمات کشوری در ایران طی یک صد ساله اخیر بر اساس چه معیاری انجام شده است؟ آیا جغرافیای انسانی، مالی، آب و قومیت ها و ... مورد توجه قرار گرفته است؟ چرا بعضی تقسیمات چه در دوره قبل و چه امروز بسیار آسیب زا شده است؟

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه مندان به مباحث ایران شناسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیامدهای فرهنگی تقسیمات کشوری؛ کتابی برای علاقه مندان به مباحث ایران شناسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید