کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد افتتاح شد

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در یزد، کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد امروز با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد به صورت مجازی افتتاح شد.

کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد افتتاح شد

مجید جوادیان زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در این مراسم گفت: هنر تئاتر، هنر اندیشه است یعنی هنرمند نمایش همیشه باید در جستجوی اندیشه های جدید باشد تا بتواند دریافت ایده جدید داشته باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد ادامه داد: هنر کتاب و کتابخوانی باید به پشتیبانی هنر تئاتر بیایند و از این جهت وجود کتابخانه تخصصی تئاتر یک نیاز ضروری بود که امروز با افتتاح این کتابخانه امیدواریم بتوانیم در این جهت حرکت های موثری داشته باشیم.

جوادیان زاده بیان نمود: الان با توجه به شرایط کرونایی که شاهد کمرنگ شدن فعالیت های هنرمندان تئاتر هستیم، هنرمندان بایستی با کتابخوانی خود را تقویت کرده و با دستی پر مجددا پس از کرونا وارد این عرصه شوند.

وی افزود: انجمن نمایش استان پیش از این کتابخانه ای داشته که تعطیل شده بود اما با توجه به اینکه کتابخانه همچون موجودی زنده است و باید دائم با مخاطب خود در ارتباط باشد، ما سعی کردیم مجددا با تامین زیرساخت ها و تجهیز این کتابخانه بار دیگر این کتابخانه تخصصی را بازگشایی کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد بیان نمود: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی رویکرد خود را بر مبنای ترویج فرهنگ کتابخوانی دنبال می کند و در این راستا نیز توانست در سال 98 عنوان پایتختی کتاب ایران را به خود اختصاص دهد و امیدواریم بتوانیم در ادامه نیز این هدف را دنبال کنیم.

جوادیان زاده گفت: احیای کتابخانه های گروه های مختلف اجتماعی، دانشگاه ها، تقویت کتابخانه های انجمن های فرهنگی و هنری در دستور کار ما قرار گرفته است.

وی همچنین با اشاره به تجهیز کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد در محل تالار هنر یزد گفت: این کتابخانه دارای بیش از 2 هزار عنوان کتاب است که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بیش از 700 عنوان کتاب و موسسه پاژیوان نیز 350 عنوان کتاب به این کتابخانه اهدا کرده است.

پیراسته فر، مسئول موسسه فرهنگی هنری پاژیوان نیز در این مراسم گفت: خوشبختانه پس از 3 سال از تاسیس کتابسرای پاژیوان توانسته ایم افتخارات متعددی را کسب کنیم و این امر مرهون حمایت های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است.

وی افزود: به مناسبت افتتاح این کتابخانه نیز بیان می کنیم که اگر افراد هنرمند علاقمند به تحصیلات تکمیلی در این رشته باشند تسهیلات ویژه ای به آنها اعطا می کنیم.

پیراسته فر بیان نمود: ما در دوران سرمای کرونایی قرار داریم که غم و ناراحتی بر چهره شهر چیره شده است اما معتقدیم که کتاب می تواند با سرما و گرمای خود آن را جبران کند.

وی ادامه داد: همیشه کتاب به عنوان منبعی برای ما بوده است و امروز نیز این کتابخانه های تخصصی می تواند به خوبی نقش خود را در این زمینه ایفا کند.

در خاتمه این مراسم نیز از مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد از پوریا پیراسته فر، مسئول کتابفروشی پاژیوان تجلیل و قدردانی و این کتابخانه تخصصی را افتتاح کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابخانه تخصصی تئاتر استان یزد افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید