کهگیلویه وبویراحمد و سیستان وبلوچستان، رکورددار بیشترین و کمترین تورم در مهرماه

به گزارش وبلاگ بازسازی ساختمان، مرکز آمار ایران شاخص تورم مصرف کننده در مهرماه به تفکیک هر استان را اعلام نمود. بر مبنای این گزارش در مهر ماه 1400 عدد شاخص کل برای خانوارهای کشور به 364.1 رسید که نسبت به ماه قبل 3.7 درصد افزایش نشان می­دهد. در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای کشور مربوط به استان های گیلان و کرمان با 5.8 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­­­ سیستان و بلوچستان با 2.2 درصد افزایش است.

کهگیلویه وبویراحمد و سیستان وبلوچستان، رکورددار بیشترین و کمترین تورم در مهرماه

بعلاوه تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای کشور 39.2 درصد بوده که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد با 48.5 درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 31.9 درصد است.

مرکز آمار عدد شاخص کل برای خانوارهای شهری را در مهرماه، 360.2 گفت که نسبت به ماه قبل 3.6 درصد افزایش داشته است.

بیشترین نرخ تورم سالانه برای خانوارهای شهری مربوط به استان ایلام با 53.3 درصد و کمترین آن مربوط به استان قم با 40.9 درصد بوده است.

بعلاوه در این ماه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای شهری مربوط به استان کرمان با 6.7 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان ­ سیستان و بلوچستان با 1.9 درصد افزایش است.

درصد تغییر شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل یا همان تورم نقطه به نقطه هم برای خانوارهای شهری کشور 38.4 درصد است. بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه خانوارهای شهری مربوط به استان زنجان با 47.3 درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 30.9 درصد است.

عدد شاخص کل برای خانوارهای روستایی هم در مهر سال جاری به 386 رسید که نسبت به ماه قبل 4.1 درصد افزایش داشته است. در این ماه بیشترین نرخ تورم سالانه مربوط به استان­ ایلام با 56.9 درصد و کمترین آن مربوط به استان­ های تهران و قم با 43.3 درصد است.

بعلاوه بیشترین نرخ تورم ماهانه خانوارهای روستایی مربوط به استان گیلان با 6.8 درصد افزایش و کمترین نرخ تورم ماهانه مربوط به استان­ خراسان شمالی با 2.5 درصد افزایش است.

افزون بر این نرخ تورم نقطه به نقطه برای خانوارهای روستایی 43.9 درصد بوده که بیشترین نرخ تورم نقطه به نقطه مربوط به استان­ کهگیلویه و بویراحمد با 54.3 درصد و کمترین آن مربوط به استان سیستان و بلوچستان با 34.1 درصد است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران

به "کهگیلویه وبویراحمد و سیستان وبلوچستان، رکورددار بیشترین و کمترین تورم در مهرماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کهگیلویه وبویراحمد و سیستان وبلوچستان، رکورددار بیشترین و کمترین تورم در مهرماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید